Idén két szakaszban választjuk ki az év tesztautóját. Az első körben hét kategóriában mérettetnek meg az autók.
Idén két szakaszban választjuk ki az év tesztautóját. Az első körben hét kategóriában mérettetnek meg az autók. A döntőben a kategórianyertesek közül az lesz az Év tesztautója 2011, amelyre a legtöbb olvasónk szavaz. Minden olyan autó helyet kap a szavazólistán, amelyekről az Autómenedzser.hu és a hvg.hu oldalain 2011-ben tesztet olvashattak, így a szokásos tesztautók mellett a nemzetközi menetpróbákon vezetett példányokra is lehet majd szavazni. Minden kategóriára 72 órán át lehet szavazni, a döntőbe került autókra pedig tíz napon át.
A legtöbb szavazatot kapott autó lesz 2011 tesztautója. A versenyt hatodszorra hirdetjük meg. 2006-ban a Subaru Legacy, 2007-ben a Citroen C4 Picasso, 2008-ban a Lexus LS 600hL, 2009-ben a BMW 3, tavaly az Audi A1 kapta a legtöbb szavazatot.
(Az alábbiakban néhány mondatban bemutatjuk tesztautóinkat és a szerkesztő értékelését is megnézhetik. A tesztek megtekintéséhez kattintson az autók típusára. Javasoljuk a megnyitás új ablakban parancsot.) (Cikkünk a hirdetés után folytatódik.)
Alsóközép-kategória
VW Jetta
A mexikói
Ugyanolyan nehéz kikerülni a Passatot, mint a kupán vágott Mr. Waczaknak a náci témát a német vendégek érkezésekor. Akárhonnan nézzük, a Volkswagen Jetta egy Passat női méretben, egy olcsó Passat, light, ifjabb, bébi, netán junior. Nevezzük bárminek is, a lényeg, hogy jó kocsi, kiváló cégautónak, amit hamarosan megerősít szaporodó jelenléte a hazai flottákban.
A szerkesztő véleménye
Szépség *****
Kényelem *****
Praktikum ****
Ár/érték *****
Fogyasztás/teljesítmény *****
Nissan Leaf
100 százalékban elektromos
A bemutatkozó roadshow-n kiderült, amit már korábban is tudtunk: a Leafet az európai gyártás meglezdése után 2013-ban bevezetik Magyarországon is. Ára támogatásoktól mentesen 35 ezer euró lesz, az importőr első évben 100 eladására számít, mint mondták: jelenleg a kereslet határozza meg a piacot.
A szerkesztő véleménye
Szépség ***
Kényelem *****
Praktikum ***
Ár/érték *
Fogyasztás/teljesítmény *****
Lexus CT 200h
Szexi a hibrid
Kompakt, hibrid és prémium. Egy ilyen autó van a magyar piacon, a Lexus CT 200h. Egyedisége a különlegessége, valamint az, hogy mindhárom jelző tökéletesen kifejezi. Kompakt mérete városi használatra teszi alkalmassá, nem ijednek meg méreteitől a nők és az idősebb generáció sem. Hajtásáról benzin- és elektromos motor kiegyensúlyozott összhangja gondoskodik, prémium kialakítása, minősége és felszereltsége nem tűr kritikát. Mestermunka, 4,8 literes fogyasztással, 12,3 millióért.
A szerkesztő véleménye
Szépség *****
Kényelem ****
Praktikum ***
Ár/érték ***
Fogyasztás/teljesítmény *****
Renault Fluence ZE
100 kilométer 578 forintból
Mielőtt még végképp eltemetnénk a belső égésű izgalmas autókat, próbáljuk meg élvezni az elektromos autózás újdonságának varázsát. Az egyre szaporodó villanyautók közül a Fluence méreteivel, kényelmével és bérelhető akkumulátorával tűnik ki.
A szerkesztő véleménye
Szépség ***
Kényelem *****
Praktikum ****
Ár/érték *
Fogyasztás/teljesítmény *****
VW Golf R-Design
VW Golf 1,2 TSI
Szép és takarékos
A Volkswagen Golfot már unalomig teszteltük. Az 1,4 literes 122 lovas TSI motorról ódákat zengtünk, és kipróbáltuk a leggyengébb változatot is.
A szerkesztő véleménye
Szépség *****/*****
Kényelem ****/****
Praktikum ***/****
Ár/érték *****/*****
Fogyasztás/teljesítmény ****/*****
Opel Astra
Opel Astra Sports Tourer
Kényelemre hangolva
Míg Olaszországban, Ausztriában, Szlovéniában már az utcakép része az új Opel Astra kombi, addig nálunk még elvétve sem látni az utakon. A korábbi magyar nép- és cégautó vásárlói eltűntek egy időre, de talán idén újra előbújnak. Ha magukra öltik az 500 literes puttonnyal megrakott kombi gúnyáját, nem fognak csalódni. Hosszú teszten tettük próbára az Opel Astra Sports Tourert.
A szerkesztő véleménye
Szépség *****/*****
Kényelem ****/*****
Praktikum ****/*****
Ár/érték ***/****
Fogyasztás/teljesítmény ****/*****
Peugeot 308 e-Hdi
Kézzel egészen más
Három és fél évvel bemutatása után férfiasabb külsőt kapott a legnépszerűbb Peugeot. A sochaux-i, mulhouse-i és kalugai gyártósorokról immár több mint 930 ezer példány gördült le. Az új Peugeot 308 friss külsővel, a Citroen C4-esben és a Peugeot 508-asban már kipróbált e-HDi mikrohibrid technikával érkezik a magyar piacra a nyár elején. A felfrissített modell árlistája alig változott.
A szerkesztő véleménye
Szépség *****
Kényelem ****
Praktikum ****
Ár/érték ****
Fogyasztás/teljesítmény *****
Alfa Giulietta
Jó motor, szép autó, a többi nem érdekes
A 21 század legszebb Alfáját teszteltük, elegáns, szexi vonalaira a beltér izgalmas vonásai válaszolnak. Motorja kiváló, kellően erős és meglepően takarékos, ám az új kompakt Alfa nem tagadhatja le olasz gyökereit: szépséghibás.
A szerkesztő véleménye
Szépség *****
Kényelem ****
Praktikum ***
Ár/érték ***
Fogyasztás/teljesítmény *****
Citroen C4
Nagyot változott
Minden autógyártónak megvan a maga messiása, a Citroené ezúttal a C4. Úgy tekintenek rá, mint arra a szuperhősre, aki megmenti a világot, vagy a világnak azt a részét, amelyben éppen vagyunk. Talán ezért választotta a márka a Korda Filmstúdiót a hazai bemutató helyszínéül. Arról, hogy nekünk, statisztáknak szükségünk van-e a C4-esre, nem szól a film, 4 millió forint alatti alapára kedvezőnek számít a piacon.
A szerkesztő véleménye
Szépség *****
Kényelem ****
Praktikum ****
Ár/érték ****
Fogyasztás/teljesítmény *****
Chevrolet Cruze
Aztán szépeket írj róla!
A címben szereplő felszólítást nem a PR-főnök és nem is a Chevy márkaigazgató intézte felém, hanem egy kolléga, aki abban a szerencsében részesült, hogy egy Cruze lett az új autója. Önigazolás kell neki, pedig jól választott, a Chevrolet Cruze jó autó.
A szerkesztő véleménye
Szépség *****
Kényelem ****
Praktikum ****
Ár/érték *****
Fogyasztás/teljesítmény ****
BMW 116d
BMW 120d
Spórolok, hogy füstölhessek
Maradtak a hátsókerék-hajtásnál, megnövelték az autót, kényelmesebbé tették, felszerelték az ötösből megismert csúcstechnikával és felpiszkálták takarékos motorját. Kell ennél több kedvcsináló egy teszteléshez? A legkisebb BMW-ben ezúttal sem csalódtunk. 8,6 milliós indulóárát pedig tessék lenyelni.
A szerkesztő véleménye
Szépség *****
Kényelem ****
Praktikum ***
Ár/érték ****
Fogyasztás/teljesítmény *****
Ford Focus
Jó autó, de drága
Nem siettem el a Ford legfontosabb autójának a tesztjét. Emlékszem, éppen Bécsbe indultunk egy Peugeot 5008-cal, csípős hideg volt és hó, amikor a parkolóban először megláttam ezt a piros autót. Annyira új volt számomra, hogy hátrahőköltem, és mint a gyerekek körbejártam, majd a sötétben próbáltam átlátni az ablakain, kutattam belső titkait. Kollégám megszánt és kinyitotta a Focust: óá kiáltottam fel megdöbbenésemben. Lassan eltelt egy év, 17 ezer kilométert futott már a kocsi, de ugyanúgy megbámulom. Tetszik.
A szerkesztő véleménye
Szépség *****
Kényelem ****
Praktikum ***
Ár/érték ***
Fogyasztás/teljesítmény ***