Autó HVG 2025. március. 14. 08:41

Méregdrága lesz az 1000 lóerős legdurvább Porsche 911

A hibrid technikával felvértezett új 911 GT2 RS árát alaposan megkérik majd.

A Porsche 2018 végén mutatta be a 911-es sportkocsi aktuális generációját, melynek legerősebb kivitele a 650 lóerős és 800 Nm-es produkcióra képes összkerekes Turbo S.

Nyílt titok, hogy érkezőben az ennél sokkal sportosabb csúcsmodell, az új GT2 RS, melyről most friss információk érkeztek.

Jól értesült források szerint a vadonatúj 911 GT2 RS várhatóan jövőre mutatkozik majd be, az árcéduláján pedig 450 ezer eurós, vagyis átszámítva mintegy 180 millió forintos összeg fog szerepelni.

Viszonyításképp, az eggyel szerényebb hasonló Porsche, az 525 lóerős szívómotoros 911 GT3 RS Magyarországon 106,2 millió forinttól indul.

Porsche 911 GT3 RS
Porsche

A hagyományoknak megfelelően hátsókerék-hajtású és elképesztő aerodinamikai csomagos új GT2 RS-ben várakozások szerint a Turbo S-ben lévő 3,8 literesnél némileg nagyobb, kereken 4 literes 6 hengeres boxermotor lesz.

Tűzhöz közeli források szerint a két elektromos turbót felvonultató hibrid technika összteljesítménye az 1000 lóerőt is elérheti.

A mintegy 100 kilogrammos tömegnövekedést hozó hibrid technika villanymotorja a váltóban kap helyet, az akkumulátort az ülések mögött, a lehető legalacsonyabb pozícióban helyezik el.

A Magyarországon 73,1 millió forinton nyitó első hibrid Porsche 911, a 3,6 literes szimpla elektromos turbós, 1,9 kWh aksis vadonatúj GTS 541 lóerős teljesítményű, illetve 610 Nm nyomatékú.

Az előző 911 GT2 RS
Porsche

Az 1470 kilogramm tömegű előző generációs GT2 RS 700 lóerős és 750 Nm-es produkciót ad elő.

A 0-100-as sprint 2,8 másodpercig tart vele, a 0-200-as gyorsulás 8,3 másodperc alatt letudható, a 0-300-hoz pedig 22,1 másodpercnyi idő szükségeltetik.

Érdekesség, hogy egy tipikus 80-120-as előzési helyzet alig 1,5 (!) másodperc alatt abszolválható a 340 km/h végsebességű autóval.

Porsche 911 GT2 RS
Porsche
Hirdetés
Sport hvg.hu 2025. március. 14. 20:00

Az év sztorijával, visszavágóval és egy igazi csúcsigazolással indul a Forma–1

Évek óta az egyik legkiszámíthatatlanabb, legszorosabb Forma–1-es világbajnoki versenynek ígérkezik az idei, pedig már a tavalyira sem lehetett panaszunk. A tesztek alapján nemcsak a mezőny élén lesz nagy tülekedés, hanem a középcsapatok között is. A várható izgalmakhoz pedig csak hozzátesz, hogy egyfajta őrségváltásnak is tanúi lehetünk: idén hat újonc debütál, és a mezőny csaknem fele, kilenc pilóta 25 év alatti. És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy Lewis Hamilton beül egy Ferrariba.