A legújabb BMW iX felfrissített dizájnnal, modernizált technikával, megnövelt teljesítménnyel és minden korábbinál nagyobb hatótávval debütált.
A BMW 2020 végén leplezte le és 2021-ben dobta piacra iX típusjelzésű tisztán elektromos hajtásláncú általunk is alaposan letesztelt divatterepjáróját, melyből most megérkezett a faceliftes verzió.
Az újdonság elsősorban világító peremű új hűtőrácsáról, illetve modernizált fényszóróiról ismerszik meg, felár ellenében pedig látványos M Sport, illetve M Sport Pro csomaggal is rendelhető.

A 21-23 colos kerekekkel szerelt, továbbfejlesztett futóműves új iX alapmodellje a korábbi xDrive40-et váltó xDrive45, melynek teljesítménye 326-ról 408 lóerőre, nyomatéka pedig 630-ról 700 Nm-re nőtt. Ez a leggyengébb verzió sem lassú, 5,1 másodperc alatt katapultál 0-ról 100-ra.
A maximum 175 kW-tal tölthető 94,8 kWh-s akkumulátor maximum 602 kilométeres hatótávot tesz lehetővé.


Az xDrive50 helyébe lépő xDrive60 523 helyett már 544 lóerős produkciót ad elő. Ez esetben egy 195 kW-tal tölthető 109,1 kWh-s telepet kapunk, mely minden korábbinál nagyobb, 701 kilométeres hatótávolságot biztosít.
Az iX M60-at váltó iX M70 540-ről 659 lóerőre izmosodott. A 2,6 tonnás SUV 1100 Nm maximális nyomatékú csúcsmodelle 3,8 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet, és a többi kiviteltől eltérően 200 helyett 250 km/h-ra van korlátozva a végsebessége.


Az iX M70 195 kW-os töltéssel, 108,9 kWh-s aksival és 600 kilométeres hatótávval rendelkezik. AC fronton minden esetben 11 kW az alap, de felár ellenében 22 kW is elérhető.
Az egyelőre ismeretlen árú, Németországban gyártott új BMW iX első példányai az ígéretek szerint a második negyedévben érkeznek meg a kereskedésekbe.
