A kékvérű brit luxusmárka tavaly jelentősen kevesebb autót adott el, mint az előző évben.
A legfrissebb adatok szerint tavaly mindössze 10 600 új Bentley talált gazdára világszerte. Viszonyításképpen: 2023-ban még 13 600 ilyen luxusautót adtak el globálisan, vagyis éves szinten mintegy 21,5 százalékkal csökkentek a VW-csoport brit márkájának eladásai.
Érdekesség, hogy 2024-ben még a szintén a VW-hez tartozó Lamborghini is több kocsit adott el, mint a Bentley: tavaly 10 700 új Lambo került forgalomba, ez 5,7 százalékos növekedést jelent.
Ez olyannyira nem volt mindig így, hogy az Urus divatterepjáró megjelenése előtti időkben még körülbelül háromszor annyi Bentley-t adtak el évente, mint Lamborghinit.
A Bentley 2020 elején arról számolt be, hogy 2026-tól már csak plug-in hibrid, illetve elektromos modelleket kíván forgalmazni, 2030-tól pedig már száz százalékban a villanyautókra fog fókuszálni.
Frank-Steffen Walliser, a cég nemrégiben kinevezett új vezetője szerint ezen a tempón mindenképpen lassítani fognak, ugyanis a piac elektromos átállása a vártnál lassabban megy végbe, illetve a luxusautók vásárlóit egyelőre nem igazán érdeklik a villanyautók.
A Bentley rövid és középtávon a plug-in hibridekben látja a jövőt. A vállalat nemrégiben állította le a legendás 6 literes W12-es motorja gyártását, és a legújabb Bentley-kben már elektrifikált 4 literes biturbó V8-as erőforrás található.
A külsőleg tölthető új hibrid Bentley-k elsősorban 782 lóerős teljesítményükről, 1000 Nm-es nyomatékukról, illetve 80 kilométeres elektromos hatótávjukról ismerszenek meg.
A vállalat 2026 körül tervezi bemutatni, majd pedig 2027-ben piacra dobni az első tisztán elektromos modelljét, az elektromos átállásra pedig valamikor a következő évtized közepén állhat készen a cég.