Autó HVG 2024. december. 12. 10:53

Közös európai bónuszt akarnak a németek a villanyautók vásárlásához

Olaf Scholz német kancellár a Ford kölni gyárában beszélt erről, ahol két új elektromos modellt gyártanak, de egyelőre visszafogott termeléssel.

Miután 2023 végén költségvetési okokból hirtelen megszüntette az ökológiai bónuszt, Németország most európai támogatást javasol az elektromos autók értékesítésének fellendítése érdekében.

Olaf Scholz német kancellár a Ford kölni gyárában tett látogatást a héten, ahol egy új ötlet megvitatását dobta be. ”Ösztönzőkre van szükségünk az elektromos autók vásárlásához európai bónusz vagy a Németországban gyártott elektromos autók közvetlen támogatása formájában” – írta közösségi oldalán.

A német autóipar jelenlegi válsága, amely miatt több tízezer munkahely van veszélyben, rávilágít a helyzet súlyosságára. A Ford például nemrég jelentette be, hogy 2027 végéig 4000 álláshelyet szüntet meg Európában, mivel az elektromos autók iránti kereslet elmarad a várakozásoktól. Scholz a Ford kölni gyárában tett keddi látogatásán arról beszélt, hogy európai szinten összehangolt eladásösztönző intézkedések szükségesek a piac élénkítéséhez és a munkahelyek megőrzéséhez.

186 ezer munkahelybe kerülhet a német autóipar átalakulása

A folyamat már elkezdődött egy nemrég publikált tanulmány szerint.

A Ford számára az elektromobilitásra való átállás eddig nem hozta meg a várt sikereket. Az olyan ikonikus modellek, mint a Mondeo, Fiesta és Focus gyártásának leállítása, valamint az új, drágább elektromos autók, például az új Ford Capri piacra dobása nem győzte meg a vásárlókat. Az eredeti terv szerint ezek az új modellek pótolták volna a kieső bevételeket, azonban a kereslet gyengülése miatt a válság immár kézzelfoghatóvá vált a gyártó számára. Scholz szerint az elektromos autók sikeréhez nemcsak ipari innováció, hanem megfelelő politikai támogatás és az infrastruktúra fejlesztése is elengedhetetlen, ezért hívta fel a figyelmet az európai szintű együttműködés fontosságára.

Még be sem indult igazán, de máris csökkenti a Ford az európai villanyautói gyártását

A dolgozók kölni gyárban kénytelenek egy hét munkát követően egy hét szabadságot kivenni.

Hirdetés