A Zöld Pokolban jelenleg nincs a Ford Mustang GTD-nél gyorsabb sorozatgyártású amerikai sportkocsi.
Az általunk nemrégiben rendesen meghajtott új Ford Mustang 5 literes szívó V8-as benzinmotorral szerelt alapmodellje 446 lóerős teljesítményű, a szintén részletesen bemutatott sportos változat, a vadonatúj Dark Horse pedig 454 lóerőt állít elő egy hasonló erőforrásból.
A Le Mans-ban testközelből megismert abszolút csúcsmodell, a Magyarországon nem kevesebb, mint 160 millió forintba kerülő GTD kompresszorral megfújt 5,2 literes V8-as egysége nem kevesebb, mint 826 lóerővel gyötri a hátsó kerekeket.
A 900 Nm nyomatékú Mustang GTD nemrégiben az általunk a kis Toyota GR Yaris-szal meghódított Nordschleifét is megjárta, és a korábbi ígéreteknek megfelelően 7 perc alatti köridőt produkált.
Dirk Müller konkrétan 6:57.685 alatt ért körbe a Zöld Pokolban messze nem ideális körülmények mellett, és a gyártó a későbbiekben még mindenképpen javítani szeretne ezen az időn.
Jelenleg a Mustang GTD a Nordschleife leggyorsabb sorozatgyártású amerikai utcai sportkocsija, azonban megjegyzendő, hogy a Mercedes-AMG GT Black Series 6:48.047-es, a Porsche 992 GT3 RS pedig 6:49.328-as köröket futott korábban.
Az aktív aerodinamikai elemekkel és állítható magasságú adaptív futóművel, illetve titánkipufogóval felvértezett izomautó transaxle hajtásláncában nyolcfokozatú dupla kuplungos automata váltó található.
A Recaro kagylóüléseket és 3D-nyomtatott titán váltófüleket felvonultató, opcionálisan magnéziumfelnis Mustang GTD főtengelye 7650-ig forgatható el, a végsebesség 325 km/h.
Az előző szériából készített egyik legdurvább változatról, a 771 lovas Shelby GT500-ról a közelmúltban részletes tesztben számoltunk be, illetve a Shelby Las Vegas-i központjában a 825 lóerős Super Snake-et is volt szerencsénk kipróbálni.