Autó HVG 2024. december. 08. 07:21

Szuperritka és brutál erős régi Aston Martin vár új gazdára Prágában

A Csehországban állomásozó Aston Martin Vantage Le Mans “szíve” egy dupla kompresszoros V8-as benzinmotor.

Az Aston Martin 1988-ban mutatta be Virage nevezetű luxus sportkupéját, melyet 5,3 és 6,3 literes, kiviteltől függően 330-500 lóerős V8-as szívó erőforrásokkal szereltek.

1992-ben aztán napvilágot látott a megnövelt teljesítményű Vantage csúcsmodell, melyből mindössze 280 példány készült 2000-ig, és ezek közül most épp új gazdára vár egy eddig keveset használt darab.

Aston Martin Vantage Le Mans
Mobile.de

A mellékelt képeken látható autó a gyártás legvégén, 2000 júniusában hagyta el a gyártósort és azóta mindössze 13 ezer kilométert hagyott maga mögött.

A zöld fényezésű és barna bőrbelsős brit ritkaság Prágában állomásozik és jelenlegi tulajdonosa 550 ezer euró (224 millió forint) ellenében válna meg tőle.

Aston Martin Vantage Le Mans
Mobile.de

A korábban a kuvaiti miniszterelnök által birtokolt Vantage egyike annak a 40 darab Le Mans sorozatú Vantagenek, mely még az alapmodellnél is nagyobb teljesítménnyel rendelkezik.

A Vantage két kompresszorral megfújt 5,3 literes V8-as benzinmotorja alaphelyzetben 558 lóerős teljesítményt, illetve 752 Nm-es nyomatékot ad le, a Le Mans kivitel pedig nem kevesebb, mint 612 lóerős és 820 Nm-es produkciót ad elő.

Aston Martin Vantage Le Mans
Mobile.de

A hatfokozatú kézi váltós és hátsókerék-hajtású csúcs Vantage 3,9 másodperc alatt katapultál 0-ról 100-ra és a gyorsulásának csak 320 km/h-nál szakad vége.

Érdekesség, hogy a fotókon szereplő kocsit külön kérésre négyfokozatú automata váltóval szerelték, és ezenkívül csak egyetlen másik ilyen Vantage hagyta el a gyártósort.

Aston Martin Vantage Le Mans
Mobile.de
Hirdetés
Gazdaság Sztojcsev Iván 2025. január. 08. 11:41

Lázár bejelentette: 20 perc késés után visszajár a vasúti jegyár fele, buszt küldenek nyáron a vonat helyett, ha nincs klíma

Tíz vállalással indította el Lázár János az évet: a miniszter bejelentette, hogy júniustól 20 percnél nagyobb késés után visszajár a jegyár fele, buszos rásegítéssel készülnek a nyári főszezonra, és mellékesen azt is elmondta, hogy decemberben a GYSEV-ben még nagyobb tulajdonrészt szerzett a magyar állam, úgyhogy több dunántúli megye teljes hálózatát átadják.