A Ford Puma vadonatúj tisztán elektromos változata egy töltéssel maximum 376 kilométert képes megtenni.
A Ford bemutatta legújabb villanyautóját, mely a nemrégiben debütált Explorertől és Capritól eltérően nem Volkswagen-alapokra épül, hanem a közelmúltban általunk is alaposan letesztelt felfrissített Pumából alakították ki.
A Puma Gen-E elsősorban a fedett hűtőrácsáról ismerhető fel, első kerekeit pedig ezúttal nem belső égésű motor, hanem egy 168 lóerős teljesítményű, illetve 290 Nm nyomatékú villanymotor hajtja.
A 0-ról 100-ra 8 másodperc alatt felgyorsuló, 1553 kilogramm tömegű újdonság végsebessége 160 km/h-ra van korlátozva.
A 43 kWh kapacitású akkumulátor ideális esetben 374 kilométeres WLTP-hatótávolságot biztosít, és 100 kW-os gyorstöltővel akár 23 perc alatt feltölthető 10-ről 80 százalékra.
A csomagtartó alatti tárolóhely mérete 80-ról 145 literre nőtt, és elöl is kialakítottak egy 43 literes kis frunkot.
A Romániában gyártott, 36 900 eurós (15,3 millió forint) árú Puma Gen-E első példányait az ígéretek szerint tavasszal vehetik majd át a megrendelők.