Autó HVG 2024. november. 06. 06:41

Sokkal nehezebb lett az új elektromos Suzuki Vitara – mi változott még?

Vázoljuk, hogy melyek a legfontosabb különbségek az esztergomi Vitara és az új indiai elektromos Vitara között.

A Suzuki által nemrégiben leleplezett vadonatúj e Vitara és a továbbra is a kínálatban maradó régi Vitara közötti legfontosabb különbség, hogy míg az előbbi egy 100 százalékban elektromos hajtásláncú crossover, addig az utóbbi mozgatásáról kiviteltől függően lágyhibrid, illetve normál hibrid benzines technika gondoskodik.

Míg a Vitara legkönnyebb verziója alig 1180 kilogrammot nyom a mérlegen, addig az e Vitara alaphangon 1702 kilogramm tömegű, ami 522 kilogrammos, illetve 44 százalékos többletet jelent.

Az esztergomi Vitara
Suzuki
Az Indiában készülő új e Vitara
Suzuki

A 49 helyett 61 kWh-s teleppel, illetve erősebb hajtással szerelt e Vitara csúcsmodell tömege eléri az 1899 kilogrammot, ami 552 kilogrammal haladja meg a legnehezebb régi Vitara 1347 kilogrammos tömegét.

A tömeg növekedésében nemcsak az elektromos hajtáslánc, hanem a 9 centiméterrel 4,275 méterre növelt hossz, illetve a 20 centiméterrel 2,7 méterre növekedett tengelytávolság is szerepet játszik.

Suzuki e Vitara
Suzuki

A hasmagasság minimálisan, 0,5 centiméterrel 18 centire nőtt, és az eddigi 17 colos helyett immár 18-19 colos kerekeken gördül a változatlanul 10,4 méteres fordulókörű újdonság.

Az e Vitara alapmodellje 144 lóerős teljesítményű, a középső verzió 174 lóerőt tud, a 174 és 65 lóerős villanymotorokat felvonultató összkerekes verzió pedig 184 lóerővel hajtja a kerekeit. Váltó nincs, az instant nyomaték kiviteltől függően 189-300 Nm.

Az újdonság menetteljesítményei és hatótáv adatai egyelőre ismeretlenek.

A Vitara műszerfala
Suzuki
Az e Vitara belseje
Suzuki

A régi Vitara 1,4 literes turbómotorra és hatfokozatú kézi váltóra épülő 129 lóerős lágyibrid verziója 9,5-10,1 másodperc alatt gyorsul el 0-ról 100-ra, a végsebessége pedig 195 km/h.

Az 1,5 literes szívó benzines egységet és hatfokozatú robotizált automata váltót felvonultató 116 lovas normál hibrid verzió 12,7-13,5 másodperces 0-100-as szintidővel, illetve 175 km/h végsebességgel bír.

A 47 literes üzemanyagtartályú crossover átlagfogyasztása 5-5,6 liter magasságában alakul.

Nem tudni, hogy az e Vitara mennyibe fog kerülni, de egész biztos drágább lesz, mint a jelenleg 7,8-11,9 millió forintos áron jegyzett Vitara.

A régi Vitara
Suzuki
Az új e Vitara
Suzuki
Hirdetés
Kult Kovács Bálint 2024. december. 27. 20:00

„Nem hívtak el a castingra, úgyhogy azt mondtam, nem lesz műtét”

Hogy Major Erik generációja egyik legjobb színésze, az is jelzi, hogy háromszor is jelölték a legígéretesebb pályakezdő díjára, és idén meg is nyerte a Színházi Kritikusok Céhe elismerését. A Radnóti Színház színészével bűnöző édesapja örökségéről, szeretetlenségről és arról is beszélgettünk, miért érezte úgy, visszaadhatja élete egyik legfontosabb főszerepét.