Letelt az átállásra adott hétéves időszak.
Érdemes lesz ellenőrizni az autón lévő abroncsokat azoknak, akik viszonylag régi – hét évnél idősebb – abroncsokkal közlekednek, és például Németország felé vennék az irányt mostanság, ugyanis szigorodtak a téligumik használatának szabályai.
A Totalcar írt arról, hogy egy olvasójuk október közepén futott bele egy ellenőrzésbe Németországban, ahol az autója abroncsait is ellenőrizték, majd elmagyarázták neki, hogy a M+S (Mud+Snow) jelölésű – sáros és havas utakra való – abroncsait már nem lehet téliguminak tekinteni.
A szabályozás annyiban változott, hogy az M+S jelölésű gumik 2024 október eleje óta csak akkor minősülnek téliguminak Németországban, ha rendelkeznek az úgynevezett 3PMFS (3 Peaks Mountain Snow Flake) jelöléssel is, amely a három hegycsúcsos hópehely szimbólumot mutatja. Magyarán a kizárólag M+S jelöléssel ellátott abroncsok négy évszakos használatra még jók, azonban nem tekinthetőek téliguminak.
Az történt ugyanis, hogy az Európai Unióban már 2018 január elsejével megváltoztak a téligumikon kötelező szimbólumok és jelölések, és valójában az a 7 éves időszak járt le most, amit az átállás miatt adtak az autósoknak, hogy lecseréljék a téligumijaikat. Idén október elejétől viszont már bírságolhatnak is, ha az abroncs nem felel meg az előírásnak és a bírság 60 eurótól indul.
Magyarországon továbbra sincs a téli abroncsok használatára vonatkozó előírás, de általánosságban elmondható, hogy a téligumik esetében az ajánlott minimális profilmélység 4 milliméter, ha ennél kopottabbak, nem szabad(na) velük útra kelni. Ezért adott esetben a rendőr is figyelmeztethet, akkor is, ha Magyarországon a törvényileg előírt minimális profilmélység 1,6 milliméter.