Ugyanakkor hibrid és hibrid között elég nagy különbség lehet.
Az Európai Autógyártók Szövetségének (Acea) friss adatai alapján szeptemberben először előzték meg a hibrid autók a hagyományos benzines modelleket Európában. A hibrid járművek az európai piac 32,8%-át tették ki, míg a benzines autók részesedése 29,8%-ra csökkent.
Érdemes azért megint megjegyezni, hogy ezek a számok nem tesznek különbséget az igazi hibridek, mint például egy Toyota Yaris – amely jelentős elektromos vezetési fázisokra képes –, és egy mikrohibrid között, amelynek elektromos rendszerei leginkább indításkor vagy gyorsításkor kínálnak pillanatnyi segítséget a belső égésű motornak. Ugyanakkor ezeket a mild-hibrideket is a hibrid kategóriába sorolják.
Az elektromos autók eladásai is fellendültek szeptemberben, az újautó-piac 17,3%-át képviselték, ami 9,8%-os növekedést jelent az előző évhez képest, de még mindig messze vannak a szektor által remélt szintektől.
Az összes eladást figyelembe véve az európai autópiac gyengén teljesített, 6,1%-os visszaesést mutatott az előző évhez képest. A dízelautók piaca tovább zsugorodott, már csak 10,4%-ot képviselnek.