Az új szabályozás meghatározhatja a kötelező követési távolságot és az előzésnél tartandó távolságot is.
Több újdonság is lehet az új KRESZ-ben – írja a 24.hu az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) szakértőkkel folytatott háttérbeszélgetése alapján. Ilyen újdonság lehet a tanuló vezetőket jelző matricához hasonló önkéntes jelzés bevezetése az idős sofőrök esetén, amely egy „Idős a volánnál” feliratú, a veszélyjelző táblákhoz hasonló, piros, háromszög alakú matrica lehet.
Bevezethetik a cipzárelvet, ez azt jelenti, hogy elsőbbséget kaphatnak a megszűnő sávban haladó autósok és a megállóból kiálló buszok. Új fogalom lehet a védelmi sáv is, amely az út jobb szélén egy nagyjából egy méter széles területet jelent ott, ahol nincs buszsáv vagy kerékpársáv. A védelmi sávban kerékpárosokra, gyalogosokra, rolleresekre számíthatnak az autósok, ezért az ide történő be- és kihaladás „az elsőbbségadás és irányjelzés szempontjából sávváltással esik egy tekintet alá” – áll a javaslatban.
Egy másodpercben határoznák meg a kötelező követési távolságot lakott területen belül, kivéve a 3500 kilogrammnál nehezebb vagy 7 méternél hosszabb járműveket, akiknek két másodpercnyi távolságot kellene tartaniuk. Lakott területen kívül mindenkire két másodperc vonatkozna.
Előzésnél 50 kilométer/óra alatt legalább egy, afelett legalább másfél méter távolságot kellene hagyni az előzött biciklisektől és gyalogosoktól. Változhat továbbá a nehézgépjárművek és a mezőgazdasági vontatók maximális megengedett sebessége lakott területen kívül: előbbit 80 kilométer/óráról 90-re, utóbbit pedig 40-ről 60-ra növelnék.