A Peugeot 408 lokálisan zéró emissziós legújabb verziója körülbelül 450 kilométert képes megtenni egy töltéssel.
A Peugeot két évvel ezelőtt leplezte le látványos vonalvezetésű középkategóriás crossoverét, az általunk is alaposan letesztelt 408-ast, mely eddig tisztán benzines, hibrid és plug-in hibrid változatban volt kapható.
Most bemutatkozott a lokálisan zéró emissziós legfrissebb változat, az E-408:
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/612a0aff-f472-4ea9-b0ff-e24b0172349c.jpg)
Az első kerekeket hajtó villanymotor 210 lóerős teljesítményű, illetve 345 Nm nyomatékú, az 58,2 kWh kapacitású akkumulátor pedig egy teljes töltéssel mintegy 453 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé.
A rekuperációhoz hasonlóan a teljesítmény is három fokozatban állítható. Eco módban 170 lóerőt és 270 Nm-t kapunk, Normal módban 190 lóerős és 300 Nm áll rendelkezésünkre, Sportba kapcsolva pedig mindenből a maximumot kapjuk.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/a783132a-6c1c-4ef8-8213-dd97375b1802.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/61f26691-f1fd-4fd6-ab40-7ba10ec58ad9.jpg)
Az alapáron hőszivattyús újdonság maximum 120 kW-tal tölthető, és ideális esetben 10 perc alatt akár 100 kilométernyi hatótáv is „tankolható” bele. Egy 20-80 százalékos töltési procedúra a gyártó szerint körülbelül félórányi időt vesz igénybe.
A 471 literes csomagterű E-408 árai egyelőre ismeretlenek. A 130 lóerős benzines alapmodell 12,4 millió forinton nyit Magyarországon, a 136 lóerős hibrid verzió 13,2 millió forinttól indul, a 180-225 lovas plug-in hibrid 408-asok listaára pedig 16,6-19,5 millió forint körül mozog.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/8fb658cc-362e-4f2d-aa25-731b99e49aa5.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/22bab3d5-6fd5-4a1a-a0d7-cef32d45439b.jpg)