A teljesen új BMW X5 csúcsmodelljében várhatóan az M5 727 lóerős plugin hibrid biturbó V8-as hajtáslánca landol.
A BMW 2018 őszén leplezte le népszerű SUV modellje, az X5 aktuális G05-ös generációját, melynek legfrissebb faceliftes verziója tavaly év elején tűnt fel a színen.
Nyílt titok, hogy már javában zajlik a 6 éves típus utódjának fejlesztése, és erről a G65-ös kódjelű újdonságról szépen lassan egyre több, hivatalosan természetesen meg nem erősített információ szivárog ki.
A Debrecenben gyártandó tisztán elektromos Neue Klassétól eltérően az új X5-ös a belsőégésű- és villanymotoros hajtásokat egyaránt lehetővé tevő CLAR platformra épül.
Előzetes információk szerint az újdonság többek közt egy 380 lóerő körüli 6 hengeres lágyhibrid turbós benzines változatban, egy 490 lovas plugin hibrid verzióban és egy mintegy 600 lóerős tisztán elektromos kivitelben is elérhető lesz.
A PHEV 19,4 kWh-s akkumulátora mintegy 65 kilométeres elektromos hatótávot tehet lehetővé, a 84,3 kWh-s elektromos X5-öst pedig adott esetben csak 500 kilométerenként kell majd töltőre dugni.
V8-as erőforrás várhatóan csak a sportos csúcsmodellben, az új X5 M-ben lesz, melynek plugin hibrid biturbó hajtása a nemrégiben debütált 727 lóerős új M5-ből érkezhet.
A prototípusok formájában többek közt Németországban és Spanyolországban is javában tesztelt új BMW X5 hivatalos leleplezésére várhatóan 2026 őszén kerül majd sor.