Felére estek vissza az eladásaik.
A Stellantis vezérigazgatója, Carlos Tavares a Maserati jelentős értékesítési visszaeséséért elsősorban a rossz marketinget okolja, nem pedig a termékek vagy a stratégia minőségét. 2024 első hat hónapjában a Maserati eladásai több mint 50%-kal estek vissza, a 15 300-as eladási darabszámról 6500-ra. Tavares szerint a vállalat rendelkezik a megfelelő technológiával és járművekkel, akár termikus, akár elektromos sportautókról van szó, így a probléma nem az autók minőségével van, hanem azzal, hogy nem érik el megfelelően a potenciális vásárlókat. Szerinte a marketing területén szükséges változtatások segítenének a megfelelő célcsoportokat megszólítani.
Tavares hangsúlyozza, hogy a Maserati minősége jelentős fejlődésen ment keresztül az utóbbi időszakban, de a cég még nem találta meg a hatékony marketingstratégiát, amely megfelelő üzenetet közvetítene a vásárlók felé. Úgy véli, hogy a Maserati luxus sportautóinak értékesítése akkor növekedhet, ha a vállalat képes lesz megfelelő üzenetekkel elegendő érdeklődőt generálni, illetve elérni a releváns célközönséget.
Mindenesetre az a húzása az anyavállalatnak, hogy az elbocsátás előtt álló dolgozóknak is felkínálták a kedvezményes Maserati-vásárlást, nem feltétlen a legjobb marketingötlet volt. Ráadásul a Maserati három modellt is leállított: a Ghibli és a Quattroporte 2023 végén vonult nyugdíjba, a Levante gyártása pedig 2024-ben a tervezettnél korábban befejeződött. A márkának egyetlen „volumen” modellje maradt, a Grecale, ezenkívül a szuperautó státuszú MC20 van még a palettán minimális darabszámokkal.