Autó HVG 2024. szeptember. 19. 08:48

A Stellantis szerint a rossz marketing miatt nem fogynak a Maseratik

Felére estek vissza az eladásaik.

A Stellantis vezérigazgatója, Carlos Tavares a Maserati jelentős értékesítési visszaeséséért elsősorban a rossz marketinget okolja, nem pedig a termékek vagy a stratégia minőségét. 2024 első hat hónapjában a Maserati eladásai több mint 50%-kal estek vissza, a 15 300-as eladási darabszámról 6500-ra. Tavares szerint a vállalat rendelkezik a megfelelő technológiával és járművekkel, akár termikus, akár elektromos sportautókról van szó, így a probléma nem az autók minőségével van, hanem azzal, hogy nem érik el megfelelően a potenciális vásárlókat. Szerinte a marketing területén szükséges változtatások segítenének a megfelelő célcsoportokat megszólítani.

Tavares hangsúlyozza, hogy a Maserati minősége jelentős fejlődésen ment keresztül az utóbbi időszakban, de a cég még nem találta meg a hatékony marketingstratégiát, amely megfelelő üzenetet közvetítene a vásárlók felé. Úgy véli, hogy a Maserati luxus sportautóinak értékesítése akkor növekedhet, ha a vállalat képes lesz megfelelő üzenetekkel elegendő érdeklődőt generálni, illetve elérni a releváns célközönséget.

Mindenesetre az a húzása az anyavállalatnak, hogy az elbocsátás előtt álló dolgozóknak is felkínálták a kedvezményes Maserati-vásárlást, nem feltétlen a legjobb marketingötlet volt. Ráadásul a Maserati három modellt is leállított: a Ghibli és a Quattroporte 2023 végén vonult nyugdíjba, a Levante gyártása pedig 2024-ben a tervezettnél korábban befejeződött. A márkának egyetlen „volumen” modellje maradt, a Grecale, ezenkívül a szuperautó státuszú MC20 van még a palettán minimális darabszámokkal.

Hirdetés
Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.