A svéd márka úgy látja, hogy az aktuális piaci viszonyok miatt képtelen lesz teljesíteni eredeti elektromos autós terveit.
Egy ideje már hallani lehetett arról, hogy a Volvo visszább kíván venni a tempóból villanyautó fronton, most pedig hivatalos megerősítést nyert, hogy a svéd gyártó a korábbi terveivel ellentétben 2030-ra nem tud teljesen átállni elektromos autók gyártására.
A vállalat továbbra is hisz az elektrifikációban, azonban az aktuális piaci helyzet ismeretében most már azzal számol, hogy 2030-ra az eladásai 90-100 százalékát plugin hibrid, illetve tisztán elektromos hajtásláncú modellek teszik majd ki. Ez azt jelenti, hogy bár relatíve kis mennyiségben, de várhatóan még 6 év múlva is kaphatóak lesznek lágyhibrid Volvók is.
Az idei év második negyedévében a villanyautók házon belüli részesedése 26 százalékos volt, az elektromos modellek és a plugin hibridek pedig összesen 48 százalékos értékesítési arányt értek el. A Volvo szerint 2025-re várhatóan 50-60 százalék magasságára nőhet a konnektoros modellek cégen belüli részesedése.
A Volvo sokak meglepetésére a napokban ismét felfrissítette a többféle benzines hibrid változatban kapható, még 2014-ben debütált XC90-et, mely a két éve leleplezett tisztán elektromos EX90 testvérmodellje.
Hamarosan érkezni fog az eggyel kisebb méretkategóriában versenyző EX60-as villany SUV, illetve a jelenlegi S90-es szedán tisztán elektromos utódja, az ES90.