A dél-koreai gyártó bejelentette, hogy hamarosan bárki megvásárolhatja majd az N Vision 74 sorozatgyártású változatát.
Tavaly májusban a Comói-tó partján volt szerencsénk testközelből megismerkedni a Hyundai szuperizgalmas hidrogén-elektromos hajtásláncú autójával, az N Vision 74-nel. És a koreai gyártó most hivatalos formában bejelentette, hogy a típus túl fog lépni a prototípus fázison, és a végleges változata sorozatgyártásba fog kerülni.
Az N Vision 74 végleges verziójáról egyelőre csak annyit lehet tudni, hogy még 2030 előtt el fog készülni, minden más, így például a hajtáslánc részletei és a menetdinamikai adatok egyelőre még nagyon ködösek.
A prototípus retró húrokat pengető karosszériája a legendás dizájner, Giorgetto Giugiaro által tervezett 1974-es Hyundai Pony Coupe koncepcióautónak állít emléket, de az egyedi formatervbe többek közt a Lancia 037 és DeLorean DMC-12 vonalvezetése is belelátható.
A lemezek alatt egy különleges hibrid hidrogén-elektromos hajtáslánc található, mely egyrészt egy 4,2 kilogramm hidrogént tartalmazó tartályból, másrészt egy, a hagyományos üzemanyagcellás autókénál jelentősen nagyobb, 62,4 kWh kapacitású akkumulátorból nyeri az energiát.
A hátsó kerekeket egy-egy villanymotor hajtja, a 680 lóerős összteljesítményű és 900 Nm nyomatékú újdonság gyorsulási adatait nem hozták nyilvánosságra, a végsebesség 250 km/h.
A nagynyomású hidrogénnel percek alatt feltölthető, 129 lóerős üzemanyagcellás Hyundai N Vision 74 hatótávja 600 kilométer körül alakul.
A villanymotorok, az akkumulátor és az üzemanyagcella külön-külön hűtést kapott, ily módon a prototípus akár egy komplett Nordschleife-kört is képes megtenni túlhevülés és a teljesítmény kényszerű visszavétele nélkül.
A Hyundai még sosem szerelt olyan széles gumikat a kocsijaira, mint amekkora abroncsok a pixeles fényszórójú N Vision 74-re kerültek. Az első felniken 275/35 R20-as, a hátsókon pedig 325/30 R21-es gumik feszülnek.
A 4,95 méter hosszú, 1,99 méter széles és 1,33 méter magas különlegesség számos alkatrésze 3D-nyomtatással készült, a tömeg sajnos ismeretlen.