Egyelőre elég keveset gyártottak a Xiaomi SU7-ből, és azok is mind a kínai piacra készültek, de ezek közül egy példány most a magyar fővárosban bukkant fel. Mutatjuk, milyen a kínaiak Porsche Taycan riválisa.
Az eddig elsősorban különböző mobiljairól és okosotthontermékeiről ismert Xiaomi tavaly decemberben Kínában leplezte le első személyautóját, a tisztán elektromos hajtásláncú SU7-et.
A Xiaomi SU7 februárban debütált Európában, a típus egyik korai bemutatópéldányával a barcelonai MWC 2024 szakkiállításon ismerkedtünk meg testközelből.
Ez azonban nem jelenti azt, hogy a közeljövőben Európában ilyen autót lehet majd vásárolni, ugyanis a Xiaomi az első három évben kizárólag a hazai piacán, Kínában kívánja forgalmazni a típust.
A Xiaomi első autója 29 kínai város 59 kereskedésében debütált, a szállítások áprilisban kezdődtek meg.
A második negyedévben egész pontosan 27 307 példányt helyeztek forgalomba, és ezek közül egy Max csúcskivitelű darab most Budapesten bukkant fel – alaposan körbefotóztuk.
A kínai piacon március végén 215 900 jüanos (10,7 millió forint) indulóáron debütált SU7 farmotoros alapmodellje 299 lóerős teljesítményű és 400 Nm nyomatékú.
A 73,6 kWh kapacitású BYD Blade aksi a lágyszívű kínai CLTC-szabvány szerint mintegy 700 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. A 0-ról 100-ra 5,28 másodperc alatt felpattanó alapmodell végsebessége 210 km/h.
A 400 helyett már 800 V-os technikát, valamint 830 kilométeres hatótávot lehetővé tevő, 94,3 kWh-s CATL-akkumulátort felvonultató SU7 Pro 245 900 jüanba (12,2 millió forint) kerül, vagyis ugyanannyiba, mint a Tesla Model 3 alapverziója.
A csúcsot a 299 900 jüanos (14,9 millió forint) SU7 Max jelenti, amelynek 101 kWh-s CATL-telepe 800 kilométeres hatótávval kecsegtet, illetve azzal, hogy ideális esetben 15 perc alatt akár 510 kilométert is bele lehet „tankolni”.
A dupla motoros, összkerekes flagship verzió, a Max 673 lóereje 2,78 másodperces 0–100-as sprintet, illetve 265 km/h végsebességet tesz lehetővé.
A Xiaomi automotív részlege 252 millió dolláros veszteséget könyvelt el a második negyedévben, vagyis eladott autónként körülbelül 9200 dollárt bukott. Idén várhatóan körülbelül 100 ezer SU7 hagyja el a gyártósort, és előzetes becslések szerint évente 300-400 ezer ilyen autót kell legyártani ahhoz, hogy a projekt nyereségessé váljon.
Viszonyításképp: a Ford elektromos részlege 1,1 milliárd dolláros negyedéves veszteség mellett mindössze 23 957 villanyautót értékesített, vagyis kocsinként közel 48 ezer dollárt bukott.
A Xiaomi a közeljövőben több új villanyautóval tervez előrukkolni, melyek közül egy még az idén leleplezendő Tesla Model Y rivális szabadidő-autó lehet az első. Ennek az egyelőre meglehetősen titokzatos típusnak várhatóan 2025 elején kezdődik meg a forgalmazása.
A vállalat július végén őrült számháborúba kezdett az SU7 legdurvább új változatával, az 1548 lóerős Ultrával. A versenypálya fókuszú villanyautó 2025 elejétől lesz rendelhető.
Az 1108 lóerős új Porsche Taycan Turbo GT fő riválisának szánt újdonság tripla motoros összkerékhajtása 1,97 másodperces 0–100-as szintidőt tesz lehetővé.
Az 5,96 másodperces 0–200-as, illetve 15,07 másodperces 0–300-as gyorsulású SU7 Ultra végsebessége meghaladja a 350 km/h-t.
A CATL Qilin 2.0 akkumulátorral szerelt kocsi 1,9 tonnát nyom a mérlegen, egyedi aerodinamikai csomagja pedig nem kevesebb mint 2145 kilogrammos leszorítóerőt termel.
Az AP Racing fékrendszer révén akár 25 méter alatt megoldható egy 100-ról 0 km/h-ra történő fékezés, de a Xiaomi nem fékez: 15-20 éven belül a világ 5 legnagyobb autógyártója közé szeretne kerülni.