A cég szabadalmaztatott hozzá egy új motortechnológiai megoldást is, amely a következő BMW X5-ösben jelenhet meg.
A BMW állítólag egy új belső égésű motort fejleszt, amely 2026-ban kerül piacra. A motor úgynevezett égéstér előtti gyújtás technológiával rendelkezik majd, vagy más néven előkamrás gyújtással, ami egyébként a 80-as évek végéig általános volt a dízeleknél. Természetesen jelentősen módosított technológiával, de ilyet használ a Honda és a Maserati, valamint a Forma–1-es Ferrari is.
Az alapötlet az, hogy a hengerek szokásos égésterét egy kis előtér előzi meg, amelyben egy hagyományos gyújtógyertyával kisebb mennyiségű keveréket gyújtanak meg. Ez egy erősen turbulens elegyet hoz létre, amely azután a fő égéstérbe kerül. Ennek számos előnye van. Nagyobb teljesítmény, hatékonyabb, tisztább égés, jobb hőkezelés.
Az Auto Motor und Sport szerint az autógyártó szabadalmaztatott megoldása 2026-tól jelenik majd meg sorozatgyártású autókban. A G65-ös generáció X5-ös modellje kaphatja meg elsőként.
A BMW elméletileg háromtól egészen a nyolchengeres motorokig is alkalmazhatja az Európában szabadalmaztatott technológiát.