Az ilyen lehetőségek biztosan felpörgetnék az eladásokat.
Az elektromos autóknak saját sávval kellene rendelkezniük az autópályán – mondja a BMW gyártási igazgatója, Milan Nedeljkovic. „Ha a villanyautók folyamatosan előznék meg a forgalomban a hagyományos autókat, sokan fontolóra vennék a váltást” – mondta a német Münchner Merkur lapnak. Azt is javasolja, hogy az elektromos autók számára biztosítsanak különleges engedélyeket a városközpontokban, és adjanak nekik ingyenes parkolási lehetőséget.
Nedeljkovic azzal érvel, hogy egy ilyen kedvezményes elbánás alternatívát jelenthet a benzines vagy dízelüzemű új járművek értékesítési tilalmával szemben, amelyet az EU 2035-től kíván bevezetni. Azt is gondolja, hogy az elektromos autók állami vásárlási ösztönzése hosszú távon nem jó ötlet.
A BMW gyártási főnöke bírálta azt az EU-s tervet, hogy az egész ország villamosenergia-mixe alapján számítsák ki egy cég CO2-lábnyomát az akkumulátorgyártásban. Ez büntetné az olyan cégeket, mint a BMW, amelyek zöld áram vásárlásába fektetnek be: „A szén-dioxid-lábnyomunkat beleszámítanák a német villamosenergia-mixbe, beleértve a széntüzelésű villamos energiát is, ami papíron jelentősen rontaná a mérlegünket” – mondta Nedeljkovic. „Ez megszüntetné az ösztönzést arra, hogy a lehető legklímasemlegesebb termelésre törekedjünk.”
A MINI és Rolls-Royce márkával is rendelkező BMW nemrég jelentette be, hogy az idei év első felében több mint 1,2 millió járművet értékesített. Ez valamivel kevesebb, mint az egy évvel korábbi időszakban, de a müncheni csoport sokkal több elektromos modellt adott el. A BMW esetében 190 614 darabot, csaknem negyedével többet, mint a tavalyi év első felében. A teljesen elektromos járművek aránya 12,6 százalékról 15,7 százalékra nőtt.