Lila vagy sárga autókat manapság már csak elvétve látni.
Az utóbbi évtizedekben jelentős változás figyelhető meg az autószínek népszerűségében. A 90-es években gyártott autók jelentős része színes volt, ezek közül különösen a kék, piros és zöld színek domináltak. Az Instacar adatgyűjtő cég szerint három évtizeddel ezelőtt a színes autók aránya még 56 százalék volt, míg az elmúlt tíz évben ez az arány drasztikusan csökkent. Ma már az új autók 76 százaléka fekete, fehér vagy szürke színű, és csak 24 százalék kapott más színt. A kék szín ugyan még mindig népszerű, de aránya a felére esett vissza, míg a piros és zöld színek alig néhány százalékban fordulnak elő az új autók között.
A használt autók piacán természetesen ugyanez a változás jelenik meg, van azonban néhány érdekesség. A JóAutók.hu szerint az igencsak feltűnő piros és narancssárga autók kelnek el a leggyorsabban, míg a zöld és sárga autók vásárlói gyakran hosszabb ideig várnak. Ez azt mutatja, hogy bár az új autók piacán a konzervatív színek dominálnak, a használt autók piacán még mindig van kereslet a színes autók iránt, különösen a feltűnőbb árnyalatokban.
A színek nem csak esztétikai szempontból fontosak, hanem növelhetik a közlekedésbiztonságot. A Monash Egyetem kutatása szerint a fehér autók a legbiztonságosabbak, mivel nappal és rossz látási viszonyok között is jobban láthatóak, így kisebb a baleseti kockázatuk. A fekete autók esetében viszont jelentősen nagyobb a baleseti valószínűség, különösen éjszaka. A piros, kék és szürke autók is nagyobb kockázatot jelentenek a fehérhez képest.