Az aktuális Mercedes-Maybach S-osztálynál jelentősen tágasabb utastérrel kecsegtet ez az alig használt közel 20 éves Maybach limuzin.
A közelmúltban volt szerencsénk alaposan letesztelni az aktuális Mercedes S-osztály legelegánsabb csúcsmodelljét, a 120 millió forintos Maybach S680-at, mely a maga 5,47 méteres hosszúságával és 3,4 méteres tengelytávolságával egy abszolút tekintélyt parancsoló luxusautó.
Szűkösnek semmiképp sem neveznénk a 612 lovas és 900 Nm-es produkcióra képes 6 literes biturbó V12-es “szívű” új Maybachot, azonban az elődei még tágasabbak nála.
A 2002 és 2012 között alig több, mint 3300 példányban gyártott Maybach limuzinok közül az 57-es típusjelzésű kisebb modell is 5,73 méter hosszú, a 62-es csúcsmodell pedig 6,17 méteres helyet követel magának a parkolóban.
És most feltűnt a színen egy éppen új gazdára váró példány, mely nemcsak méretei, hanem egyedi kéttónusú Côte d’Azur kék fényezése révén is magára irányítja a figyelmet.
A 2005-ben gyártott és azóta mindössze 6500 kilométert megtett luxusautóért 165 410 eurót (65,3 millió forint) kér jelenlegi német tulajdonosa. A 3,83 méteres tengelytávolságú típus újkori ára 400 ezer euró körül mozgott.
A bézs bőrbelsős Maybach 62 mozgatásáról egy 5,5 literes biturbó V12-es benzinmotor gondoskodik, melynek 550 lóereje és 900 Nm-es nyomatéka egy ötfokozatú automata váltón keresztül érkezik meg a hátsó kerekekre.
A 2,9 tonnás és 14,8 méteres fordulókörű négyajtós és négyszemélyes monstrum 5,4 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100-ra és 250 km/h-ra van korlátozva a végsebessége.
Készült ennél erősebb verzió is, a Maybach 62 S-ben lévő 6 literes biturbó V12-es egység 612 lóerőt és kereken 1000 Nm-t présel ki magából, így a 0-100-as sprint 0,2 másodperccel rövidebb időt vesz igénybe.