A Mercedes-AMG GT63 Pro teljesítménye mindenféle elektromos rásegítés nélkül haladja meg a 600 lóerőt.
Nemrégiben volt szerencsénk alaposan meghajtani nemcsak a lágyhibrid új AMG G63-as kockaterepjárót, hanem a mindenféle hibrid technikát nélkülöző kétajtós AMG GT 63-at is, melyek közös vonása az 585 lóerős és 800 Nm-es produkcióra képes 4 literes V8-as benzinmotor.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/74caadac-1a28-43f2-9e93-c20169b2e22d.jpg)
Utóbbi típusból létezik egy ennél is sokkal erősebb kivitel is, a 612 lovas V8-as erőforrásra épülő 816 lóerős és 1420 Nm-es plugin hibrid GT 63 S E Performance, mely azonban nem kevesebb, mint 2,2 tonnát nyom a mérlegen.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/0f9ed2d3-a87f-441b-907e-1d8b0845ca4c.jpg)
És most itt a vadonatúj GT63 Pro, melyben nincs semmilyen hibrid technika, és amelynek V8-as motorja 612 lóerővel és 850 Nm-rel gyilkolja a négy kereket.
Az GT63-hoz hasonlóan 3,2 másodperces 0-100-as szintidejű újdonság végsebessége 317 km/h, vagyis a végsebesség 2 km/h-val nőtt az alapmodellhez képest.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/ddd88a32-195b-4998-af80-3b4a1e9c8c80.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/0c8036e4-4648-4a86-9bd2-90ddd4adff16.jpg)
Versenypályán azonban vélhetően jelentősebb a különbség a két GT között, az új csúcsmodell továbbfejlesztett aerodinamikai csomaggal, megnövelt teljesítményű hűtőrendszerrel, alapáras szuperkönnyű karbonkerámia fékkel, 21 colos kovácsolt felnikre szerelt Michelin Pilot Sport 5 vagy Michelin Pilot Sport Cup 2 R gumikkal, illetve fix hátsó szárnnyal támad.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/c54b65ad-9539-4b8f-9652-bd8f2fa1748a.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/845a1469-1393-4d0c-b320-daa5a2ebefae.jpg)
A kilencfokozatú automata váltós, 10,9 másodperces 0-200-as gyorsulású GT63 Pro értékesítése szeptemberben kezdődik meg, az árakat egyelőre nem fedték fel.
A GT63 magyarországi hivatalos listaára 81,9 millió forint, a 0-ról 100-ra 2,8 másodperc katapultáló, 13 kilométeres elektromos hatótávú GT 63 S E Performance pedig minimum 93,4 millió forint kifizetését követően vezethető haza.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/cefee9bc-b1eb-4c8d-a2c0-957ed62d781f.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/d28a4a91-bbb7-45e6-aa45-f370a1dc370d.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/a823fb38-6d61-4405-b8ec-04881bcdbeba.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/238e9842-b344-4403-a5ce-8e85eba3fdc2.jpg)