300 lóerő feletti teljesítménnyel és 600 kilométert meghaladó hatótávval támad a 21. századi elektromos Ford Capri.
A Capri szó hallatán sokaknak egy napfényes olasz sziget, másoknak pedig egy szép emlékű Ford sportkupé villan át az agyán.
És most itt a vadonatúj, maximálisan 21. századi Ford Capri, melynek a nevét leszámítva abszolút semmi köze az 1968 és 1986 között gyártott legendás elődjéhez:
A nemrég gyártásba került új Ford Explorerhez hasonlóan Volkswagen-technikára épülő újdonság egy kupés hangulatú elektromos szabadidő-autó.
Az általunk is alaposan letesztelt Volkswagen ID.5 testvérmodelljének tekinthető, 19-21 colos kerekekkel szerelt Ford Capri 2,77 méteres tengelytávú, és ennek megfelelően tágas utasterű, a csomagtér 572 literes.
A műszerfalat egy 14,6 colos képátlójú, függőleges érintőkijelző uralja, a kormány mögött kompakt digitális műszeregység figyel, ezenkívül pedig a 12 irányban elektromos állítható masszírozós első ülések, a 10 hangszórós B&O hi-fi és a mátrix LED-fényszóró mellett sem mehetünk el szó nélkül.
A 286 lóerős, szimpla motoros, hátsókerék-hajtású, 2,1 tonnás alapmodell 6,4 másodperc alatt tudja le a 0–100-as gyorsulást, 77 kWh kapacitású akkumulátora pedig 627 kilométeres WLTP-hatótávval kecsegtet.
Viszonyításképp: az 50-150 lóerős első Capri egykoron 975 kilogrammon nyitott.
A mérlegen 2,2 tonnát nyomó, 340 lovas, dupla motoros, összkerekes verzió 5,3 másodperc alatt pattan fel álló helyzetből 100-as tempóra, és 79 kWh-s aksijával ideális esetben 592 kilométert képes megtenni egy töltéssel.
A 135-185 kW-os DC-töltésnek köszönhetően 26-28 perc alatt letudható egy 10-80 százalékos töltési procedúra.
Az alapmodell 19,2 millió forinton nyit Magyarországon, az erősebb verzióért pedig minimum 20,7 millió forintot kell fizetnünk – a szállítási idő körülbelül 20 hét. A dobozosabb hangulatú Explorer indulóára 18,2 millió forint.