A felsővezetékes töltés miatt lényegében folyamatosan dolgozhat.
Tizennégy méter hosszú és rakomány nélkül is több mint 160 tonnát nyom: a japán Hitachi gyártó szerint az EH4000 „a világ első ultranagy, teljesen akkumulátoros dömperje”.
A gép a világ nyolcadik legnagyobb rézbányájában dolgozik majd Zambiában. Egyelőre próbaüzemben van, a projekt célja a jármű alapvető teljesítményének tesztelése, beleértve a segédrendszerek hatékonyságát. A jármű rakodási tömege eléri a 220 tonnát.
Az elektromos dömper alapja egy Hitachi EH4000 AC-3 teherautó, amelyben eredetileg egy 2500 lóerős Cummins motor dolgozott. A dömper új változata elektromos hajtásrendszert használ, amely a 2600 V-os légkábeles töltésnek és a regeneratív fékezésnek köszönhetően lehetővé teszi, hogy ne kelljen megállni a járművel műszak közben a töltéshez. Ez a megoldás jelentősen csökkenti a nagy méretű akkumulátor szükségességét is, ami viszont növeli a jármű hasznos teherbírását.
Az új szállítási megoldás tesztjei a tervek szerint 2025 januárjáig befejeződnek, ezt követően értékelik az eredményeket és a technológia további alkalmazásának lehetséges kilátásait.