A felfrissített GR Yaris az elődjénél nagyobb teljesítménnyel kecsegtet és immár automata váltóval is rendelhető.
Instant legenda – írtuk 2021-ben az általunk alaposan meghajtott kis méregzsákról, a GR Yarisról, melyből azóta 99 százalékos vásárlói elégedettség mellett több, mint 18 ezer példányt értékesítettek Európában, és amelyből most Magyarországra érkezett a felfrissített verzió.
A kézi váltós alap GR-t 19,5 millió forintos áron jegyzik, a másik végletet pedig a magas felszereltségű automata változat jelenti, melyért nem kevesebb, mint 22 millió forintot kérnek el.
Utóbbi árából akár három 125 lovas normál Yaris alapmodell is kijönne. Emlékezetes, hogy az eredeti GR Yaris három éve 12,4 millió forinton nyitott Magyarországon, az utolsó kifutó példányokat pedig 17-18,5 millió forintos áron jegyzik.
A 22 millió forint egyébként még nem az abszolút plafon, ugyanis hamarosan várhatóan egy-egy még drágább limitált szériás új GR Yaris is érkezik hazánkba. Az egyedi külsejű, belsejű és tudású Ogier Editionből és Rovanperä Editionből összesen 100-100 darabot gyártanak.
A közelmúltban ráncfelvarrt normál Yaristól eltérően és az elődjéhez hasonlóan változatlanul csak 3 ajtós változatban készülő faceliftes GR Yaris elsősorban a módosított kialakítású, nagyobb méretű légbeömlőkkel felvértezett első lökhárítóról, az új hűtőrácsról és az átvariált hátsó lámpákról lehet felismerni.
Megújult továbbá a műszerfal, a szélső légbeömlők immár köralakúak, a kormány mögött egy 12,3 colos képátlójú digitális műszeregység található, az új borítást kapott infotainment kijelzőt pedig 15 fokkal a sofőr felé fordították.
Vélhetően sokak örömére 2,5 centiméterrel csökkentették a vezetési pozíció magasságát, és újdonság a kínálatban a hatfokozatú kéziváltó mellé érkezett opcionális nyolcfokozatú automata sportváltó, illetve a rajtelektronika.
A korábbbinál merevebb kialakítású, megerősített futóműves GR Yaris 1618 köbcentiméteres 3 hengeres turbós benzinmotorja 6500-as percenkénti fordulatszámon 280 lóerőt ad le, ami mellé 3250 és 4600 között 390 Nm-es csúcsnyomaték társul.
Emlékeztetőül, az előd még “csak” 261 lóerős és 360 Nm-es produkcióra volt képes.
A japán piacos változat még erősebb lett, és immár kereken 300 lóerőt, illetve 400 Nm-t szabadít rá a négy kerékre, vagyis lényegében ugyanolyan erős, mint a mifelénk sajnos nem forgalmazott GR Corolla.
A 4 méter hosszú, 1,8 méter széles, 1,46 méter magas és 2,56 méteres tengelytávolságú GR Yaris kiviteltől függően 1280-1300 kilogrammot nyom a mérlegen.
A pontos menetteljesítményekről egyelőre nem szól a fáma, mindenesetre a kifutó verzió 5,5 másodperc alatt pattan fel 0-ról 100-ra és 230 km/h a végsebessége.
A lassításról elöl 356, hátul 297 milliméteres 4, illetve 2 dugattyús fékrendszer gondoskodik, a kovácsolt BBS 8J alumínium felniken 225/40 ZR18-as Michelin Pilot Sport 4S gumik feszülnek, és az első/hátsó önzáró diffi, a javított hűtés és a vízpermetes intercooler mellett sem mehetünk el szó nélkül.