A magyar fővárosban is bemutatkozott a Stellantis-konszern német márkájának új divatterepjárója: a friss Opel emblémát elsőként felvonultató vadonatúj Frontera lágyhibrid és elektromos, 5 és 7 üléses változatokban készül.
A General Motors-féle régi időkben 1993-ban mutatkozott be az első Opel Frontera, melynek öt évvel később debütált második nekifutása egészen 2004-ig volt velünk.
És akkor egy nagy ugrás az időben: 2024-ben az immár a Stellantis-konszernhez tartozó Opel előrukkolt egy abszolút 21. századi, vadonatúj Fronterával, amely a legfrissebb trendeknek megfelelően egy akár tisztán elektromos hajtáslánccal is elérhető divatterepjáró.
És amely a villám logós márka hazai munkatársainak jóvoltából nem sokkal a nemzetközi leleplezés után ma délelőtt Budapesten is bemutatkozott.
A Frontera az első olyan Opel, melynek az elején, hátán és az utasterében is a megújult villám logó feszít. A frontrészt a markáns Vizor-arculat határozza meg, az oldalnézetet az egyedi C-oszlop és a fényezetlen kerékjárati ívek dominálják, hátul pedig két részre osztott látványos lámpatestekre lehetünk figyelmesek.
4,38 méteres hosszával a Frontera egyértelműen nagyobb a kínálatból nemrég távozott olcsó alap-SUV-nál, a 4,21 méteres Crosslandnél és a hamarosan ráncfelvarráson áteső 4,15 méteres Mokkánál, illetve közel akkora, mint a kifutó Grandland, mely csak 6,7 centiméterrel hosszabb nála.
Egyedül a vadonatúj Grandland jelentősen nagyobb a Fronteránál, az Opel új zászlóshajó modellje 4,65 méternyi helyet követel magának a parkolóban.
A nemrég leleplezett francia testvérmodellhez, a Citroën C3 Aircrosshoz hasonlóan nemcsak 5, hanem 7 üléses változatban is készülő német szabadidő-autó műszerfalát két darab kiváló minőségű 10 colos kijelző uralja.
Elöl és hátul is találunk 2-2 USB-C aljzatot, a középkonzolon lévő vezeték nélküli mobiltöltő pedig szellőztetéssel oldja meg, hogy a mobilunk tartósan a legnagyobb teljesítmény mellett legyen tölthető.
A középen lévő kompakt PRND-kapcsoló a Stellantis-konszern megannyi különböző modelljéből ismerős lehet, az alul csapott kormányon sokunk örömére nem érintésérzékeny felületek, hanem hagyományos nyomógombok kaptak helyet.
A helykínálatra sem elöl, sem hátul nem lehet panasz, a Frontera simán hozza a kategóriaátlagot, a leghátsó sor két kis ülését viszont vélhetően csak gyermekek találják majd komfortosnak.
A 450 literes csomagtartó a 60:40 osztatú hátsó üléstámlák ledöntését követően egészen 1600 literig bővíthető, és mivel a tető akár 240 kilogrammal is terhelhető, a gyári opciós listán tetősátor is fellelhető.
Aki az említettnél nagyobb csomagtérre vágyik, annak érdemes inkább az 550-1641 literes puttonyú Grandland felé kacsintgatnia.
A Stellantis 1,2 literes 3 hengeres turbós benzinmotorra épülő nemrégiben debütált lágyhibrid hajtáslánca 136 lóerős változatban kerül a Fronterába (más modellekbe 100 lóerős változatban is szerelik). A 28 lóerős villanymotorral megspékelt technika automata váltója hat fokozattal rendelkezik.
A lokálisan zéró emissziós alternatíva az az elektromos verzió, melynek első kerekeit egy meglepő módon mindössze 113 lóerős villanymotor hajtja. Viszonyításképp, a Corsa és az Astra elektromos változatai 136 és 156 lóerős verziókban érhetők el.
A menetteljesítmények egyelőre ismeretlenek, mindenesetre a 136 lovas alap Corsa Electric 8,7 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet és maximum 150 km/h-ra képes, a 156 lóerős Astra Electric pedig 9,2 másodperces 0-100-as gyorsulásra és legfeljebb 170-es tempóra képes.
A 44 kWh kapacitású akkumulátor 300-, az 54 kWh-s pedig 400 kilométer körüli WLTP-hatótávval kecsegtet. Felszereltségi szintből szintén kettő létezik, az alap és az extrákkal jobban megpakolt, sportosabb hangulatú GS.
Ez az első Opel, mely Szlovákiában, konkrétan a konszern nagyszombati üzemében készül – a sorozatgyártás hamarosan megkezdődik, az első ügyfeles példányok az ígéretek szerint még az idén megérkeznek Magyarországra.
A hazai árak egyelőre ismeretlenek, mindenesetre meg nem erősített információk szerint valamivel 10 millió forint alatt alakulhat a benzines verzió indulóára, az elektromos pedig 12 millió forint magasságában nyithat.
Az Opel megújult kínálatából hiányozni fog egy igazán olcsó szabadidő-autó, a 6,4-7 millió forintos Crossland valódi utód nélkül tűnik el a színről. A benzines Mokka 8,1-9,2 millió forintba kerül, a Mokka Electric 13,8-14,3 millió forint ellenében vezethető haza.
A németországi Eisenachban gyártott új Grandland árát egyelőre még sűrű homály fedi, a kifutó generáció utolsó példányait 10-16,3 millió forint ellenében lehet hazavezetni.