Négy turbó helyett még nagyobb benzinmotorral és hibrid technikával támad a 0-ról 400-ra 25 másodperc alatt felpattanó új hiperautó.
A Bugatti május végén legyártotta a 2016 elején debütált Chiron hipersportautó utolsó, konkrétan 500. példányát, és most megérkezett az utódmodell.
A Tourbillon első blikkre a Chironhoz nagyon hasonlónak tűnhet, azonban alaposan szemügyre véve kiderül, hogy egy teljesen új fejlesztéshez van szerencsénk.
Az elődjénél laposabb és hosszabb orrú Tourbillon hátát a látványos fénycsíkon kívül a négy méretes kipufogóvég, a gigantikus diffúzor és a szinte teljesen szabadon hagyott hátsó kerekek határozzák meg.
Előre és fefelé nyitható ajtókon juthatunk be a kétszemélyes utastérbe, ahol alul csapott kétágú kormányra, művészien kialakított műszeregységre és 550 km/h-ig kalibrált sebességmérőre lehetünk figyelmesek.
A Chiron négyturbós W16-os erőforrásánál 40 centiméterrel rövidebb, mindössze 99,8 centiméteres V16-os szívó benzinmotor 252 kilogrammot nyom a mérlegen. A 14,5:1 sűrítési arányú motor az eddigi 8 helyett immár 8,3 literes lökettérfogatú és a főtengelye egészen 9000-ig elforgatható.
A Chiron 1500-1600 lóereje helyett ezúttal “csak” 1000 lóerőt ad le a Cosworth által tervezett benzines egység, azonban a hibrid hajtáslánc első két villanymotorja további 600 lóerővel, a hátsó e-motor pedig 200 lóerővel száll be a hajtásba.
Az elődjéhez hasonlóan 1995 kilogrammos új Bugatti 2 másodperc alatt pattan fel álló helyzetből 100-as tempóra, ami 0,4 másodperces javulást jelent. A 0-200-as sprint szintideje 6,1-ről 5 másodperc alá, a 0-300-asé pedig 13,1-ről 10 másodperc alá csökkent.
És még egy érdekesség: míg a Chrion 32,6 másodperc alatt tudta le a 0-400 km/h gyorsulást, addig a Tourbillonnak ehhez kevesebb, mint 25 másodpercnyi időre van szüksége.
Viszonyításképp, a Bugatti Rimac elektromos hiperautója, az 1914 lóerős és 2,3 tonnás Rimac Nevera 21,3 másodperc alatt katapultál álló helyzetről 400 km/h-ra.
Az elektronikusan korlátozott végsebesség 420-ról 445 km/h-ra nőtt, melynek elérésében a 20-21 colos speciális Michelin Pilot Sport Cup 2 gumiknak is komoly szerepe van.
Ha esetleg nem tetszik az alapértelmezett hibrid mód, tisztán benzines 1000 lóerős hátsókerék-hajtású autóként, illetve 800 lóerős összkerekes villanyautóként is használható a Tourbillon, melynek 25 kWh kapacitású akkumulátora mintegy 60 kilométernyi csendes suhanást tesz lehetővé.
A duplakuplungos automata váltó nyolc fokozattal rendelkezik, hátramenet viszont nincs benne, ezt ugyanis elektromosan oldja meg a technika.
A 3 év alatt kifejlesztett, mindössze 250 példányban gyártandó Bugatti Tourbillon nettó ára 3,8 millió euró, ami bruttósítva mintegy 1,9 milliárd forintot tesz ki. De felesleges a kasszához rohanni, az összes példányt jó előre eladták.