A 70-es évekbeli versenyautók designjára emlékeztető új sportkocsik teljesítménye eléri a 750 lóerőt.
A 2013-ban alapított kaliforniai Rezvani gondolt egyet, és előrukkolt néhány igencsak izgalmas retró hangulatú, modern Porsche alapokra építkező sportkocsival.
A 70-es évekbeli 935-ös Kremer Porschék designját felvonultató, szuperkönnyű karbonkasztnis Rezvani Retro RR1 4,7 méter hosszú, 1,29 méter magas és 1,96 méter széles.
A legegyszerűbb alapmodell, az RR1 550 az aktuális Porsche 911 Carrera S-re épül, melynek 3 literes turbómotorja 550 lóerőt ad le versenypályán, utcán pedig 520 lovas.
Az általunk alaposan letesztelt 911 GT3-ra, és annak 4 literes szívó boxermotorjára épülő középső modell, az RR1 565 könnyen kikövetkeztethető módon 565 lóerőt tud zárt pályán, a közutakon pedig 535 lóerős produkciót ad elő.
Az RR1 750-es csúcsmodell egy átalakított 911 Turbo S, melynek turbómotoros összkerekes hajtáslánca 715-750 lóerőt szabadít rá az aszfaltra.
A mindössze 50 példányban gyártandó Rezvani Retro RR1 nem olcsó mulatság, a donor autón felül az átalakítás minimum 150 000 dollárba (55 millió forint) kerül, az opciós extrákért pedig további 25 ezer dollárt (9,2 millió forint) lehet a kasszában hagyni.
A 450 lovas 911 Carrera S Magyarországon 58,2 millió forinton nyit, az 510 lóerős 911 GT3 alaphangon 81,5 millió forintba kerül és a 650 lovas 911 Turbo S 103,9 millió forinttól indul.