A hamarosan Európában is elérhetővé váló Ford Mustang GTD tulajdonképpen nem más, mint egy rendszámozható versenyautó.
A Ford tavaly augusztusban leplezte valaha készült legerősebb és leggyorsabb sorozatgyártású közúti Mustangját, a GT3 versenyautó utcára szelidített verziójának tekinthető GTD-t, melynek most megkezdődött a forgalmazása.
A Mustang GTD első körben az Egyesült Államokban és Kanadában érhető el, júniustól pedig Európában, a Közel-Keleten és Mexikóban is le lehet majd adni rá megrendeléseket.
A limitált szériás, várhatóan mindössze 1000 példányban gyártandó újdonság kicsit drágább lett a korábban ígértnél, 300 ezer helyett 325 ezer dollárt kérnek érte (120 millió forint).
A méretes kompresszorral megfújt 5,2 literes V8-as benzinmotor főtengelye egészen 7500-ig elforgatható, a csúcsteljesítmény 800 lóerő.
A 20 colos kovácsolt könnyűfém felniken elöl 325-, hátul 345 milliméter széles sportgumik feszülnek, és Brembo kerámiafékek teljesítenek szolgálatot mögöttük.
Az aktív aerodinamikai elemekkel és állítható magasságú adaptív futóművel, illetve titánkipufogóval felvértezett izomautó transaxle hajtásláncában nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltó található.
A Recaro kagylóüléseket felvonultató Mustang GTD a várakozások szerint 7 perc alatti időt produkál majd a Nordschleifén.