A vadonatúj hatodik generációs Toyota 4Runner jelentősen túlmutat napjaink mindent elárasztó puhány divatterepjáróin.
A Toyota 1984-ben rukkolt elő az első 4Runner terepjáróval, melynek ötödik generációja immár 1,5 évtizedes múltra tekint vissza, most azonban sokak örömére végre megérkezett a teljesen új hatodik nekifutás.
A TNGA-F platformra épülő újdonság 4,95 méter hosszú, vagyis kicsit több helyet követel magának a parkolóban, mint a közelmúltban debütált vadonatúj Land Cruiser, mely azonos tengelytáv mellett némileg szélesebb és magasabb az új 4Runnernél.
A műszerfalon kiviteltől függően 7-12,3 colos digitális műszeregység, illetve 8-14 colos érintőkijelző található.
A remek terepjáróképesség záloga többek közt a fejlett összkerék-hajtás, a 23,3 centiméteres hasmagasság, illetve a 32 fokos első és a 24 fokos hátsó terepszög, ezenkívül pedig a legkomolyabb Trailhunter verzió 33 colos spéci terepgumijai mellett sem mehetünk el szó nélkül.
A rajongók számára komoly csalódást okozhat a 4 literes V6-os szívó erőforrás távozása, még akkor is, ha a 4 hengeres új turbómotor kicsit erősebb lett a nagyobb hengerszámú elődjénél.
A 2,4 literes i-Force benzinmotor 282 lóerős teljesítményű és 429 Nm nyomatékú, a hibrid i-Force Max pedig elsősorban 330 lovas és 629 Nm-es produkciójáról ismerszik meg.
Az alaphelyzetben hátsókerék-hajtású 4Runner már nem készül kézi kapcsolású váltóval, alapáras a nyolcfokozatú automata egység.
A 2,7 tonnás vontatási képességű, egyelőre ismeretlen árú új Toyota 4Runner amerikai forgalmazása idén nyáron kezdődik meg. A hasonló ligában focizó Land Cruiser magyarországi alapára mintegy 35 millió forint.