A plugin hibrid hajtásláncú BMW XM már alaphelyzetben sem nevezhető szerény SUV-nak, hát még ebben az új kivitelében.
A BMW a közelmúltban dobta piacra hatalmas méretű és igen komoly teljesítményű plugin hibrid luxusterepjáróját, az XM-et, melynek 4,4 literes biturbó V8-as benzinmotorja épülő, Magyarországon 71,6 millió forintos indulóárú alapmodellje 653 lóerős, illetve 800 Nm-es produkciót ad elő.
És most megérkezett az AC Schnitzer által feltuningolt változat, mely immár nem kevesebb, mint 751 lóerőre, illetve 900 Nm-re képes.
Viszonyításképp, az XM csúcsmodellje, a valaha készült legerősebb sorozatgyártású BMW-ként jegyzett és 82,2 millió forinton nyitó XM Label Red 748 lóerős teljesítményű, illetve 1000 Nm csúcsnyomatékú.
A 20-25 milliméterrel leültetett, 20 milliméterrel kiszélesített, egyedi 23 colos könnyűfém felnikkel szerelt újdonság menetteljesítményei egyelőre ismeretlenek.
Emlékeztetőül, az XM 4,3, az XM Label Red pedig 3,9 másodperc alatt pattan fel 0-ról 100-ra, a végsebességük pedig 270-290 km/h magasságában alakul.