A Lotus Emeya R jelentősen olcsóbb, mint a kicsit erősebb és gyorsabb Porsche Taycan Turbo S.
A Lotus 2022 őszén mutatta be első villanyautóját, a tavaly nyáron a kereskedelmi forgalomban is felbukkant 612-918 lóerős Eletre szabadidő-autót, melynek ősszel Emeya néven mutatkozott be a most hivatalos európai árakat kapott szedán testvérmodellje.
Utoljára a 90-es évek elején létezett négyajtós Lotus, a szép emlékű és igen limitált szériás Lotus Omega, melynek 382 lóerejénél jelentősen nagyobb teljesítményű a márka friss zöld rendszámos modellje.
A duplamotoros összkerékhajtású, kétfokozatú automata váltós újdonság 918 lóerős, illetve 985 Nm-es produkciót ad elő, ami 2,8 másodperces 0–100-as szintidőt tesz lehetővé, a végsebesség 256 km/h-ra van korlátozva.
Az Emeya R csúcsmodell ára 150 990 euró, vagyis átszámítva mintegy 60 millió forint. Viszonyításképp, a 952 lóerős és 2,4 másodperces 0–100-as szintidejű Porsche Taycan Turbo S magyarországi indulóára 90 millió forint.
Aki beéri kevesebbel, annak ott a 612 lóerős alapmodell, melynek árcéduláján 106 400 eurós (42 millió forint) összeg szerepel, illetve egy arany középutat jelentő 126 950 eurós (50 millió forint) Emeya S is a termékkínálat részét képezi.
Az Eletre által is használt EPA platformra épülő, digitális visszapillantó tükrös és aktív hátsó légterelős Emeya 102 kWh kapacitású akkumulátora mintegy 610 kilométeres hatótávot biztosít.
350 kW-os gyorstöltővel 5 perc alatt akár 150 kilométernyi hatótávolság is nyerhető, egy 10-80 százalékos töltés ideális esetben 18 perc alatt letudható. A csomagtér 509 literes.
Az adaptív légrugós, KEF hangrendszerű Lotus Emeya gyártása 2024 elején kezdődött meg Kínában, az első európai példányokat az ígéretek szerint a harmadik negyedévben vehetik majd át a megrendelők.