Az első prototípus példány már elkészült.
Az európai piac legkönnyebb fémvázas LE – low entry, azaz alacsony belépésű – villanybuszának ígérkezik saját kategóriájában a Credobus újdonsága, a tizenkétméter hosszú Electronell 12. Tömege 11,5 tonna, ami 1,5 tonnával kevesebb, mint a hasonló fémvázas európai e-buszoké – írja a Magyarbusz.info oldal.
Az alacsonyabb önsúly miatt ugyanahhoz a hatótávolsághoz mintegy 25 százalékkal kevesebb akkumulátorkapacitással kell felszerelni őket. A Credobus négy helyett három akkumulátorblokkot épít be a Solobusba, amelyek összkapacitása 294 kWh. A szóló busz akkumulátora 300 kilométeres hatótávolságra lesz elegendő, és 150 kW-os egyenáramú áramforrással két óra alatt teljesen feltölthető.
Az akkumulátoros-elektromos busz Mosonmagyaróváron és Győrben készül. A prototípus gyári tesztjei jelenleg is zajlanak, a típust várhatóan 2024 első felében mutatja majd be hivatalosan is a gyártó.