Szerencse a szerencsétlenségben: egy könnyen orvosolható problémáról van szó.
Közzétette tavalyi mentési statisztikáit a német autóklub (ADAC), a Sárga Angyal szolgálata. A számaik szerint a közúti segélyszolgálatukat 2023-ban gyakrabban vették igénybe, mint egy évvel korábban. Több mint 3,5 millió alkalommal kellett meghibásodott járműhöz kimenniük, ami százezerrel több eseményt jelent az egy évvel korábbihoz képest.
Az ADAC szerint a meghibásodások leggyakoribb oka jó ideje ugyanaz. Az akkumulátor hibája okozta a segélyhívások 44,1 százalékát. A második helyen egybevonva található a motorral és a motorvezérléssel kapcsolatos problémák, ezek 22,8 százalékot jelentenek, ezt követik a generátor, az önindító, a jármű elektromos rendszerének és a világításának hibái (10,5 százalék).
Az elektromobilitás növekedésével az elektromos autók meghibásodásának száma is jelentősen növekszik: tavaly 30 ezer alkalommal kellett az ADAC-nak segítenie elakadt akkumulátoros autókon, ami 50 százalékos növekedés az előző évhez képest. Itt is az indítóakkumulátor volt a meghibásodások első számú oka. A hibrid autók pedig mintegy 44 000-szer mentek tönkre.
Az elektromos autók esetében a kisfeszültségű, 12 V-os akkumulátor szintén elengedhetetlen a jármű üzembe helyezéséhez, sőt, az ajtók egyszerű kinyitásához is a 12 V-os akkumulátor árama kell. A nagyfeszültségű rendszer bekapcsolásához szintén elengedhetetlen, akárcsak a fedélzeti elektronika, a lámpák vagy az infotainment-rendszer áramellátásához.