A barcelonai MWC szakkiállításon testközelből ismerkedtünk meg a legújabb kínai elektromos autóval, a Xiaomi SU7-tel.
A világ harmadik legnagyobb okostelefon-gyártójaként jegyzett, megannyi okosotthon terméket és többek közt elektromos rollereket is forgalmazó Xiaomi december végén Kínában mutatta be első személyautóját, mely most Európába is megérkezett.
A kínai vállalat a Barcelonában megrendezett MWC 2024 szakkiállításon tartja a Xiaomi SU7 villanyautó európai bemutatóját, ugyanott, ahol a cég legújabb, általunk már alaposan letesztelt Leica kamerás csúcsmobiljait, illetve egyéb új smart termékeit is először láthatja a nagyközönség.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/19808c0c-77cc-4c11-be6d-37403ff11272.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/88cd9f69-644c-4168-9021-86129b67eb65.jpg)
A vezető designer az a Li Tianyuan, aki korábban a megosztó külsejű BMW iX villany SUV-ot tervezte, ezenkívül pedig egy ideje már a BMW korábbi sztárdesignere, Chris Bangle is a Xiaomi csapatát erősíti.
A több mint 10 milliárd jüanból (485 milliárd forint) kifejlesztett modellen 3400 mérnök és 1000 technikai szakértő dolgozott. A típusjelzésben szereplő S és U karakterek a Speed és Ultra szavak rövidítéséből eredeztethetők, a 7-es szám a felső kategóriára utal, valahogy úgy, mint a BMW esetében.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/87c009a2-3a1a-4689-894d-8fbe1c228db0.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/7477c86e-9073-4318-bfac-5081283b8e5e.jpg)
A Porsche, McLaren, illetve Hyundai designjegyeket felvonultató, aktív hátsó légterelős szedán kiemelkedően jó, 0,195-ös légellenállási együtthatóval büszkélkedhet. Az 5 méter hosszú, 1,96 méter széles, 1,46 méter magas és kereken 3 méteres tengelytávolságú SU7 a Tesla Model S kategóriájában áll rajtvonalhoz.
A süllyesztett kilincsekkel és hagyományos visszapillantó tükrökkel felvértezett újdonság kiviteltől függően 245/45 R19-es, illetve 265/40 R20-as Michelin gumikon gördül, a lassításáról pedig nagyteljesítményű Brembo fékrendszer gondoskodik.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/573c1759-1732-4329-880e-375c7b94fd6a.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/0938f71a-7b72-4f94-9366-98e53f9c30de.jpg)
A fedélzeti számítógép „agya" egy nagyteljesítményű, fejlett AI funkciókat felvonultató Qualcomm Snapdragon 9285 chip. Az operációs rendszer sebességéről sok mindent elárul, hogy 1,49 másodperccel az ajtók nyitását követően a szoftver máris teljesen üzemkész.
Az alul enyhén csapott és egész vaskos karimájú kormányon hagyományos nyomó- és tekerőgombok találhatók, alul pedig két olyan köralakú gombra lehetünk figyelmesek, melyek a Mercedes-AMG-kből és a Porschékból lehetnek ismerősek.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/b2843d9d-54ab-4f47-b520-a6c4c150edc7.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/80719a58-8ea7-4dde-b548-e7375ae32056.jpg)
A digitális műszeregység relatíve kis méretű, konkrétan 7,1 colos, a HUD a szélvédőre vetíti 56 colos képét, a műszerfal közepét uraló 16,1 colos képátlójú és 3K felbontású érintőkijelző vízszintes orientációjú.
A hátsó utasok sem maradnak képernyők nélkül, a kagylóformájú első ülések háttámláján egy-egy kijelző található, a térérzeten pedig gigantikus panoráma üvegtető javít.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/58e2d9bb-56a6-41fd-a5e0-7d82c0c3064d.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/65848e33-c7e0-422e-b213-26ad3e0357e3.jpg)
A Start/Stop gomb a középkonzol elején található, a mögötte sorakozó billenőkapcsolókkal pedig a hőmérséklet, a ventillátor sebessége, a hátsó légterelő és a légrugó állítható.
A kínai állami tulajdonban lévő BAIC gyártósorain készülő újdonság hátsókerék-hajtású 2 tonnás alapmodellje 299 lóerős teljesítményű és 400 Nm nyomatékú.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/2fb8d68a-936b-46ac-9f19-a9dec65980b5.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/8eeca391-d3d0-45f0-ae3b-b4dc15b22500.jpg)
A 0-ról 100-ra 5,28 másodperc alatt felgyorsuló, 210 km/h-ra korlátozott végsebességű SU7 400 V-os feszültségű és 73,6 kWh kapacitású, alig 12 centiméter vastag BYD akkumulátora mintegy 670 kilométeres hatótávolsággal kecsegtet.
A duplamotoros összkerekes csúcsverzió, az SU7 Max 673 lóerős teljesítménye már Taycan-szintű menetdinamikát tesz lehetővé, a 0-ról 100-ra 2,78 másodperc alatt felpattanó 2,2 tonnás zöld rendszámos végsebessége 265 km/h.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/686e3d61-75a8-4273-960c-2783ec3ee248.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/fce319c4-9e60-4804-9999-4202eb43f697.jpg)
A 800 V-os és 101 kWh kapacitású CATL aksi ideális esetben 800 kilométeres hatótávot biztosít, és 5 perc alatt 220 kilométeres, 10 perc alatt pedig akár 390 kilométeres hatótáv „tankolható" bele.
A villanymotorok percenkénti fordulatszáma kiviteltől függően eléri a 21, 27,2, illetve 35 ezret. Az opcionálisan LiDAR szkenneres, megannyi kamerát és radart felvonultató SU7 fejlett önvezető képességekkel rendelkezik. Az első csomagtér, az elsősorban a töltőkábelek tárolására alkalmas frunk 100, a hátsó körülbelül 500 literes.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/3abd3c00-6a34-43a6-9efe-0180210ce756.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/01dae12a-44b9-4b85-93a6-451199901a18.jpg)
Az első körben Aqua Blue, Mineral Gray és Verdant Green fényezésekkel rendelhető Xiaomi SU7 pontos árát egyelőre nem fedték fel. A gyártó képviselői csak annyit mondtak, hogy az újdonságnak nincs igazi riválisa az 500 ezer jüan (24 millió forint) alatti árkategóriában.
Viszonyításképp, a 3,2 másodperces 0-100-as gyorsulásra és 250 km/h végsebességre képes, 634 kilométeres WLTP-hatótávú duplamotoros Tesla Model S 37,8 millió forinton nyit Magyarországon. A 43,6 millió forintos Plaid csúcsverzió 1020 lóerőt, 2,1 másodperces 0-100-as sprintet, 322 km/h végsebességet és 600 kilométeres hatótávot vonultat fel.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/eca846bd-fdae-4a26-87ef-7030f39eb284.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/88969a43-91cf-43cf-8e54-168a7aaef2fd.jpg)
A körülbelül 20 centiméterrel rövidebb, ily módon Tesla Model 3 kategóriás BYD Seal 313 lóerős hátsókerék-hajtású és 570 kilométeres hatótávú alapmodellje hazánkban 18,1 millió forinton nyit, az 530 lovas összkerekes és 520 kilométeres hatótávolságú kivitel árcéduláján pedig 19,2 millió forintos összeg szerepel.
A nemrégiben megújult Porsche Taycan 408 lovas hátsókerék-hajtású alapmodellje minimum 43,2 millió forint kifizetését követően vezethető haza, a 952 lovas összkerekes Turbo S csúcsmodell pedig alaphangon 88,1 millió forintot kóstál.
Nyílt titok, hogy eleinte csak és kizárólag Kínában lesz kapható a Xiaomi SU7, melyet a későbbiekben világszerte árusítani terveznek.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/04daa2a9-06d8-4625-a7be-9e2fa7b2bc63.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/17d5ff38-da60-4305-83ad-dd5e07dcc354.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/0fc20496-d604-4d5d-b8b8-1d9745c17874.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/a0f3a557-673b-4dc7-af9c-d9a4c0ca0a27.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/c3666aa9-ce31-494c-83c7-370cc5cd929a.jpg)
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.