Ennek az eladósorba került Mercedesnek a felfelé nyíló ajtók és a biturbó motor adja az igazi fűszerét.
A közelmúltban volt szerencsénk kipróbálni egy 50-es évekbeli eredeti sirályszárnyas Mercedest, egy ma már sok száz millió forintos értéket képviselő 300 SL-t, melynek újkori szellemi örököse, az általunk részletesen bemutatott SLS AMG 2009-ben mutatkozott be.
Erősen limitált mennyiségben azonban már a 80-as években is készültek sirályszárnyas csillagos modellek, ilyen volt például a Styling-Garage által C126-os alapokra épített 500SGS Gullwing, illetve a mellékelt képeken látható Boschert B300 Gullwing.
Utóbbiból ez az egyetlen, most éppen új gazdára váró példány készült 1989-ben. A november végén Münchenben árverésre kerülő sportkocsi értéke mintegy 250-300 ezer euró (94-113 millió forint).
A Hartmut Boschert által készített és az olasz Zagato segítségével megalkotott B300-as a C124 sorozatú 300 CE-re épül, a frontrész az R129-es SL-ről érkezett, a C-oszlopot pedig 25 centiméterrel előrébb hozták.
Az 1,66 méter széles felfelé nyíló ajtókon keresztül lehet beszállni mind az első, mind a hátós ülésekre, a kocsi négyszemélyes kivitelű. Az első ülések egyébként az R129-ből lettek átemelve.
Az 1989-ben 186 000 német márkás áron debütált B300 3 literes 6 hengeres szívó benzinmotorjára két turbót szereltek, így az eredetileg 180 lóerős teljesítmény 283 lóerőre nőtt.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.