Három perc alatt készül egy teljes szerkezeti egység, órák helyett.
A Toyota követi a Tesla által kitaposott utat: a japán vállalat bejelentette, hogy 2026-tól új elektromos modelljeinek alkatrészei hatalmas présgépeken készülnek majd, és gyáraiban automatizált gyártási technikákat alkalmaznak.
A Toyota 2030-ig 3,5 millió elektromos autót szeretne gyártani, és nemrég mutatta be a japán Myochi üzemében azt az új öntési eljárást, ahol egy hatalmas présgép 3 perc alatt egyetlen darab alumíniumból készíti el egy kocsi alvázának hátulját 6-9 ezer tonnás nyomás alatt. Összehasonlításképpen: a jelenlegi autókban ugyanez az alkatrész 88 részből áll, és több órát vesz igénybe az elkészítése.
2026-ban a Toyota olyan elektromos autókat kínál majd, amelyek hatótávolsága egy feltöltéssel akár 800 km is lehet, 2027-2028-ban pedig olyan szilárdtest-akkumulátoros elektromos modelleket kínál majd, amelyek hatótávolsága akár 1000 km is lehet, és 10 perc alatt 80%-ra feltölthetők, a jövőben pedig 1200 és 1500 km közötti hatótávolsággal rendelkeznek majd.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.