Az elődjénél nagyobb új 3008-as elektromos változata közel 100 kWh-s akkumulátorral és 21 colos műszerfali kijelzővel rendelkezik.
A Peugeot 2009-ben mutatta be az első 3008-ast, mely 2016-ban kapta meg az utódját, és most megérkezett az elsőtől az utolsó csavarig teljesen új generáció.
A Stellantis konszern új STLA Medium platformjára épülő 3008-asból elsőként a tisztán elektromos változatot mutatták be.
Az egyedi külsejű, kupés stílusú típus ezenkívül hatfokozatú duplakuplungos automata váltós lágyhibrid, illetve zöld rendszámos plugin hibrid hajtáslánccal is készülni fog, ezek specifikációit később hozzák nyilvánosságra.
Az elődjénél 10 centiméterrel hosszabb, 5 centiméterrel szélesebb, 2 centiméterrel magasabb és 6 centiméterrel hosszabb, 470-520 literes csomagterű E-3008 egyik legfőbb riválisa az általunk a közelmúltban alaposan letesztelt Volkswagen ID.5.
Az alul-felül egyaránt csapott kivitelű, érintésérzékeny felületekkel felvértezett kompakt kormány mögött egy magasra pozicionált 21 colos ívelt panorámakijelzőre lehetünk figyelmesek.
A kormánytól balra található az automata váltó miniatűr kezelőszerve, melytől jobbra egy személyre szabható tartalmú érintőpanel teljesít szolgálatot.
Az E-3008 kétkerék-hajtású alapmodellje 210 lóerős teljesítményű és 343 Nm nyomatékú, a 73 kWh kapacitású akkumulátor 525 kilométeres hatótávot biztosít.
A szintén kétkerék-hajtású, közel 2,2 tonnás Long Range verzió 230 lóereje mellé 98 kWh kapacitás társul, melynek köszönhetően a WLTP-szabvány szerinti hatótáv eléri a 700 kilométert.
A duplamotoros összkerekes változat 320 lóerős teljesítményű, a 73 kWh-s telep ez esetben 525 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé. Mindhárom verzióhoz alapáron jár a hatékonyságot javító hőszivattyú.
Az AC-fronton alapáron 11 kW-tal, opcionálisan 22 kW-tal tölthető akkumulátor DC gyorstöltőről maximum 160 kW teljesítményt képes felvenni. Ideális esetben alig 30 perc letudható egy 10-ről 80 százalékra történő feltöltés.
A Franciaországban gyártandó Peugeot E-3008 forgalmazása az év végén kezdődik meg, előzetes információk szerint az alapár 50 000 euró (19,2 millió forint) magasságában alakulhat.
A kifutó 3008-as 130 lovas 1,2 literes benzines alapmodellje 9,8 millió forinton nyit, a 180-300 lóerős 1,6 literes plugin hibridekért alaphangon 15,2-18,9 millió forintot kérnek el.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.