Autó hvg.hu 2023. augusztus. 21. 06:41

405 lóerős motort kapott a legrégebbi BMW M3

Az újdonság 167 lóerővel licitál rá a legerősebb gyári E30-as M3-ra.

A BMW az 1985-ös Frankfurti Autószalonon tárta először a nagyközönség elé az első M3-as modelljét. Az E30-as típusjelzésű 3-as BMW-re épülő relatíve könnyű sportkocsi motorházteteje alatt egy 2,3 literes benzinmotor található, mely S14B23-as erőforrás kiviteltől függően 195-220 lóerőt szabadít rá a hátsó kerekekre.

1990-ben azonban készült egy minden korábbinál sportosabb és erősebb kivitel is, a BMW M3 Sport Evolution, mely mindössze 600 példányban gyártott ritkaság 2,5 literes 4 hengeres S14B25 erőforrása 7 000-es percenkénti fordulatszámon 238 lóerőt ad le.

eBay

A Manhart azonban azokra is gondol, akik ennél jelentősen nagyobb teljesítményű E30-as M3-asra vágynak, íme a vadonatúj MH3 3.5:

Manhart
Manhart

A gépháztető alatt az Alpine B7 S Turbo 3,5 literes soros 6 hengeres turbómotorja található, mely 330-ról 405 lóerőre lett felhúzva, miközben a csúcsnyomaték 500-ról 650 Nm-re gyarapodott.

A 215/35 R19-es, illetve 245/30 R19-es sportgumikkal és négydugattyús Brembo fékekkel szerelt, ötfokozatú kézi váltós és hátsókerék-hajtású tuningautó árát egyelőre nem fedték fel.

Manhart
Manhart
Manhart
Manhart
Manhart
Manhart
Manhart

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.