A Suzuki S-Cross-nál 10 centiméterrel hosszabb crossover egyedi designnal és közel 200 lóerős turbómotorral támad.
A Dongfenget, az MG-t és a Geely-t követően egy újabb kínai autómárka érkezett Magyarországra, az Omoda ma délelőtt online sajtórendezvényen mutatta be első modelljét, az Omoda 5-öt.
Az Omoda az 1997-ben alapított és állami tulajdonban lévő, tavaly 1,2 millió autót eladott Chery közelmúltban létrehozott új felsőkategóriás márkája, az Omoda 5 pedig egy 2021 végén debütált és Kínában tavaly óta forgalmazott középkategóriás crossover.
Mint megtudtuk, az Omoda név az oxigén szó első betűjéből és a modernségre utaló Moda szóból tevődik össze. Az új kínai márka az idei év első negyedévében 13 ezer autót értékesített globálisan és júniusban már 14 ezer ilyen autó talált gazdára.
A jelenleg 10 piacon jelenlévő, Európában elsőként Spanyolországra betört Omoda a tervek szerint idén 200 ezer autót fog eladni. Magyarországra várhatóan novemberben érkeznek meg az első kocsik, melyekből jövőre körülbelül 3 ezres mennyiséget szeretnének értékesíteni.
Utóbbi komoly vállalásnak tűnik, az MG-nek 9 hónap kellett az első ezer autó leszállításához.
A 4,4 méter hosszú Omoda 5 10 centiméterrel hosszabb és 3 centiméterrel nagyobb tengelytávú az Esztergomban gyártott és a hazai piacon tradicionálisan jól teljesítő Suzuki S-Cross-nál.
Az egyedi külsejű újdonság a vállalat T1X platformjára épül és nemrégiben ötcsillagos eredménnyel teljesítette az Euro NCAP töréstesztet. Az ötszemélyes Omoda 5 csomagtartója 378-1075 literes.
A műszerfalon két darab nagyfelbontású és 10,25 colos képátlójú kijelző található, az infotainment rendszer nemcsak a középső érintőkijelző, hanem szóban kimondott (angol nyelvű) hangutasítások révén is kezelhető. Ily módon vezérelhető többek közt a légkondicionáló és a tetőablak is.
A motorháztető alatt egy 1,6 literes 4 hengeres turbós benzinmotor található, melynek 197 lóereje és 290 Nm-es nyomatéka egy hétfokozatú duplakuplungos automata váltón keresztül érkezik meg a kerekekre. A végsebesség 180 km/h, a fogyasztási adatok egyelőre ismeretlenek.
Az álló helyzetből 100-ra 7,8 másodperc alatt felgyorsuló újdonság 18 colos kerekeken gördül. A dinamikus irányjelző fények mellett említést érdemel többek közt az adaptív tempomat, a kétzónás klíma, a dupla vezeték nélküli mobiltöltő, a 360 fokos képes biztosító kamerarendszer, illetve az Android Auto és Apple CarPlay támogatás.
Várhatóan jövőre érkezik a tisztán elektromos hajtásláncú verzió, mely elsősorban 224 lóerős teljesítményéről, illetve 61 kWh kapacitású akkumulátoráról, valamint 450 kilométer körüli hatótávjáról ismerszik meg.
A magyarországi forgalmazás kapcsán egyelőre még folynak a tárgyalások, ezzel kapcsolatban az Omoda 1-2 hónapon belül szolgál majd részletes információkkal, mindenesetre 28-30 ezer eurós (10,9-11,7 millió forint) árral lehet számolni, ami nagyságrendileg összhangban lehet a spanyol árazással.
Oroszországban 147 lóerős 1,5 literes motorral és CVT váltóval, valamint 150 lóerős 1,6 literes erőforrással és 7 fokozatú DSG váltóval árulják az összkerékhajtással is rendelhető Omada 5-öt, melynek ára átszámítva mintegy 8,5-10 millió forint magasságában alakul.
Az oroszoknál S5 néven egy kompakt szedánt is forgalmaz az Omoda.
A SAIC tulajdonában lévő MG legolcsóbb magyarországi modellje, a 106 lóerős ZS 6,5 millió forinttól indul, a Dongfeng Fengon 500 minimum 6,9 millió forint kifizetését követően vezethető haza.
Információink szerint az Aiways is fontolgatja a magyar piacra történő betörést, ennek a kínai gyártónak az első autói leghamarabb 2024-ben érkezhetnek meg hozzánk.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.