A néhai szovjet birodalom amerikai stílusú óriásai voltak a modelljeik.
A Gorkij Autógyár újra levédette a legendás Csajka (Sirály) emblémáját, amelyet egykor a reprezentatív GAZ-13 Csajka szedánokon használták. Egyelőre nem világos, hogy a Gorkij Autógyár milyen célból kapott szabadalmat az emblémára, mert a védjegykérelem többek közt emléktárgyak jelölélésre is használható.
Ez a GAZ második kísérlete volt már a jellegzetes embléma bejegyeztetésére, mert első alkalommal a Rospatent túlságosan hasonlónak ítélte egy permi kereskedő emblémájához, ami bírósági ügyhöz vezetett.
Érdemes felidézni, hogy az eredeti és viszonylag kis számban készült Csajkák, amelyek leginkább az Egyesült Államokbeli Packardokra hasonlítottak, hatalmas, 5,6 méter hosszú kéttonnás autók voltak. 5.5 literes szívó benzinmotorjuk 195 lóerős teljesítményű volt és 100 kilométeren mintegy 16-21 liternyi üzemanyagot fogyasztottak.
Amennyiben újra készülnének ilyen autók, akkor azok gyártását a Moszkvicshoz hasonlóan szervezhetik meg, azaz egy új technológiai partner – egy kínai közreműködő – bevonásával, amely az orosz féllel együtt fog dolgozni.
Oroszországban ezenkívül hónapok óta két másik volt szovjet márka, a Pobjeda és a Volga újjáélesztéséről is beszélnek. Utóbbinak van nagyobb esélye arra, hogy napvilágot lásson: a nyár elején az ipari és kereskedelmi minisztérium vezetője, Denisz Manturov azt mondta, hogy a Volga nevű szériamodell 2024 közepére várható, ugyanakkor a Csajka színre lépésével még ebben is lehet változás.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.