Az, hogy olyan hangon indulnak majd a Renault-k a jövőben, mint a híres "Pop corn" dala, azért nem valószínű.
Kötelező előírás egy ideje, hogy az elektromos autók alacsony sebességnél figyelmeztető hangot adjanak ki. Ezek, a különben szinte néma járművek 0-25 km/h-s tempó között kell, hogy mesterséges zajt generáljanak valahogy a gyalogosok miatt. Ennél nagyobb sebességnél az abroncsoknak már van akkora zaja, hogy észrevehető legyen az autó, és a légellenállás miatti zaj is kezd hallhatóvá válni.
A legtöbb autógyártó ezt a kényszert megpróbálja stílusosan kihasználni. Gyakran ismert zeneszerzőket kérnek fel, hogy alkossanak mesterséges zajt az autóiknak. A BMW a maga részéről például Hans Zimmerrel dolgozik együtt, aki az Esőember, vagy a Gladiátor híres zenei témáit írta, az Audi pedig Leslie Mandokinak is adott megbízást, hogy írjon az e-tron modellekhez üdvözlő hangot. A Renault Jean-Michel Jarre-ban talált rá a megfelelő emberre, aki a francia modelleknek zaját megalkothatja.
Kétségkívül az elektronikus zene egyik úttörője Jean-Michel Jarre, aki most egy hangtervezési csapattal együttműködve dolgoznak. Kétféle hangot fejleszt a márka jövőbeli elektromos járműveihez: a VSP-t (Vehicle Sound for Pedestrians), a kifele hallható zajt, ami gyalogosokat figyelmezteti, és egy másik jellegzetes hangsort, ami a vezetőt üdvözli, amikor beindítja a járművet.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.