Az elektromos szabadidő-autók piacán versenyző Lotus Eletre háromféle változatban készül.
Az eddig elsősorban különböző sportkocsijairól ismert és a közelmúltban Magyarországra is megérkezett brit márka, a Lotus tavaly márciusban leplezte le első szabadidő-autóját, a tisztán elektromos hajtásláncú Eletrét, melynek most megkezdődött az európai értékesítése.
A 95 990 eurós (35,5 millió forint) indulóárú Eletre alapmodell 612 lóerős teljesítményű és 710 Nm nyomatékú, ami 4,5 másodperces 0-100-as, illetve 2,2 másodperces 80-120-as gyorsulást tesz lehetővé. A 258 km/h végsebességű SUV 112 kWh kapacitású akkumulátora 535-600 kilométeres WLTP-hatótávot tesz lehetővé.
Hasonló menetdinamikára képes a jobban felszerelt, 490-535 kilométeres hatótávú Eletre S, melyért alaphangon 120 990 eurót (44,8 millió forint) kérnek el.
A 150 990 eurós (55,9 millió forint) alapárú Eletre R 918 lóereje mellé 985 Nm-es nyomaték társul, így nem meglepő, hogy a 265 km/h végsebességű csúcsmodell alig 2,95 másodperc alatt pattan fel 0-ról 100-ra. A gyártó közlése szerint jelenleg ez a világ leggyorsabb duplamotoros elektromos SUV-ja.
Az 1,9 másodperces 80-120-as sprintre képes, kétfokozatú automata váltós Eletre R 410-450 kilométeres hatótávot képes kisajtolni a 112 kWh-s aksiból. A megfelelő gyorstöltővel mindhárom kivitel telepe 20 perc alatt feltölthető 10-ről 80 százalékra.
Az Eletre 5,1 méter hosszú, tükrökkel együtt 2,23 méter széles és 1,63 méter magas. A kényelmes és tágas, kiviteltől függően 4-5 személyes utastér mögött egy 611-688 literes csomagtartó található, ami a hátsó üléstámlák ledöntésével egészen 1532 literig bővíthető.
A kormány mögötti digitális műszeregység mindössze 3 centiméter magas, a középkonzolt egy 15,1 colos infotainment kijelző uralja, a csúcskategóriás KEF hi-fi pedig elsősorban 23 hangszórójáról és 2160 W-os teljesítményéről ismerszik meg.
A kiviteltől függően 20-23 colos kerekekkel szerelt, 18,7-19,4 centiméteres hasmagasságú Eletre felár ellenében karbonkerámia fékkel is rendelhető. A kínai anyacég Geely csúcsmodern wuhani üzemében készülő Lotus Eletrére 5 év, illetve 160 ezer kilométeres garanciát vállalnak.
A Lotus utolsó benzinmotoros modelljéről, a kompresszoros V6-ossal felvértezett vadonatúj Emiráról készített részletes tesztünk itt olvasható.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.