Megérkezett a svéd gyártó legkisebb SUV-ja, a duplamotoros kivitelben rekordgyorsan katapultáló elektromos EX30.
A Volvo bemutatta eddigi legkisebb szabadidő-autója, a hagyományos és elektromos hajtáslánccal is készülő XC40 kistestvérét, az alig 4,23 méter hosszú és tisztán elektromos hajtású EX30-at.
Az XC40-nél 20,7 centiméterrel rövidebb és 5,2 centiméterrel szerényebb tengelytávú újdonság alaptömege 1758 kilogramm, a fordulóköre pedig alig 10,6 méter. A kerekek kiviteltől függően 18-20 colosak.
A prémium minőségűnek ígért műszerfal közepén egy függőlegesen elhelyezett 12,3 colos infotainment kijelzőre lehetünk figyelmesek, ezenkívül pedig az 1040 W-os Harman Kardon hi-fi és a LED-es hangulatvilágítás mellett sem mehetünk el szó nélkül. A csomagtér 318-904 literes.
A Magyarországon 14,5 millió forinton nyitó hátsókerék-hajtású alapmodell 272 lóerős teljesítménye, illetve 343 Nm nyomatéka 5,7 másodperces 0-100-as szintidőt tesz lehetővé, a nettó 49 kWh kapacitású akkumulátort pedig ideális esetben csak 344 kilométerenként kell töltőre dugni.
A hasonló teljesítményű, de már nettó 64 kWh kapacitású aksis verzió hatótávolsága eléri a 480 kilométert. Az EX30 ezen verziójának itthoni indulóára 16,5 millió forint.
A csúcsot a 428 lóerős és 543 Nm-es produkcióra képes, 19,1 millió forintos alapárú összkerekes változat jelenti, mely akár 3,6 másodperc alatt képes letudni a 0-100-as sprintet, ily módon pedig a valaha készült legfürgébb Volvo.
A 64 kWh-s telep ezúttal 460 kilométeres hatótávot biztosít.
A végsebesség minden esetben 180 km/h-ra van korlátozva, és 150 kW-os DC gyorstöltő esetén akár 26 perc alatt megoldható egy 10-ről 80 százalékra történő feltöltés. AC-fronton 11-22 kW-os a maximális töltési teljesítmény.
2024-ben érkezik az EX30 Cross Country kivitel, mely elsősorban megnövelt hasmagasságáról, speciális gumijairól, jobb terepjáró-képességeiről és fekete paneljeiről ismerszik meg.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.