Autó hvg.hu 2023. május. 31. 07:46

Közösen fejleszti majd hidrogénes és önvezető kamionjait a Daimler és a Toyota

A teherautók esetében több cég is úgy véli, hogy a komoly jövője van a hidrogénalapú technológiáknak.

A Daimler Truck Holding érdekeltségébe tartozó két japán leányvállalat és a Toyota száz százalékos tulajdonában lévő Hino Motors teherautógyártó kedden megállapodott arról, hogy közös holding alá szervezik a haszongépjármű-gyártást Japánban, és a létrejövő új céget a tokiói értéktőzsdére is bevezetik - jelentették be kedden.

A nem kötelező érvényű szándéknyilatkozatot a német teherautógyártó részéről a többségi tulajdonában álló Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corp (MFTBC) Daimler jegyezte. A végleges megállapodást 2024 első negyedévében, a tranzakciót jövő év végén zárhatják le. A közös holdingcégbe a két társaság egyenlő arányban fektet be, és együttműködnek a hidrogén- és önvezető technológiák területén.

Martin Daum, a Daimler Truck vezérigazgatója szerint a két cég az együttműködésben látja a méretgazdaságosságból származó előnyök kihasználását és a technológiai fejlesztésekhez szükséges források biztosítását. A német cégvezető hangsúlyozta: a hidrogén meghajtású járművek jelenthetik a karbonsemleges közlekedés jövőjét az autóiparban.

A két társaság értékesítési szervezete globálisan különálló marad, de a fejlesztést és a beszerzést egyesítik.

A Toyota 2001-ben szerezte meg a Hino Motors autógyártót, amelynek négy vezetője októberben kényszerült idő előtti távozásra, miután egy jelentés megállapította, hogy a társaság meghamisította a motorok károsanyag-kibocsátási adatait 2003-ig visszamenőleg.

A Daimler Truck 2021-ben vált ki a Daimler (azóta Mercedes Benz Csoport) csoportból, a cég részvényeit még abban az évben decemberben be is vezették a frankfurti értéktőzsdére.

Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2025. január. 06. 09:30

MVM-terjeszkedés Romániában: a helyiek szerint Orbán most tolja be az országba Putyin trójai falovát

A magyar állami energiacég kivásárolja a német E.On-t Románia második legnagyobb gázcégéből. A helyi félelmek szerint, ha az üzlet lezárul, az MVM orosz gázzal fogja ellátni az ország háztartásainak csaknem felét, és ezzel nagyban erősödik Moszkva befolyása Bukarestben. A tranzakció 2025 első felében zárulhat, de még elkaszálhatják. Ennek az esélyét erősítheti az a sürgősségi rendelet, mellyel a román kormány megakadályozhatja a stratégiai fontosságú vállalatok “ellenséges” átvételét.