Felújítani és lebontani is nagyon drága lenne.
Húsz évvel ezelőtt nyitották meg, majd öt éve zárták be a parkolóházat, amely a belváros központjában, a Tisza partjához közel áll. Az önkormányzatnak eddig több mint egymilliárd forintjába került a ház megépítése és üzemeltetése, mert soha nem volt gazdaságos a hét emeletén összesen 150 személyautó tárolására alkalmas parkoló működése – írja a Telex.
Az épület érdekessége és a veszte is, hogy a kocsik tárolása úgy működött, hogy a kapuban mindenki kiszállt a beálló autóból, majd a kocsit egy gép behúzta, egy teherlift felemelte, és a gépezet betolta egy-egy üres fiókba, ám közben a járművek nem saját keréken gurultak, hanem a rámpák és a sínek mozogtak alattuk. A kiadáskor pedig szintén a gép húzta ki a kívánt autót a tároló fiókból, a lift levitte a földszintre, és a kihajtó kapuhoz továbbította.
Egy kocsi beállásához majdnem 10 perc kellett, mert az egyetlen beléptető kapun át a rendszer egyszerre csak egy autót tudott beengedni és elhelyezni, és a berendezés a kocsikat kiadni is csak egy kapun, egyenként volt képes. Még ingyenes napokat is kínáltak, hogy vonzóbbá tegyék, de minden hiába: a parkolóház kihasználtsága végig 30 százalék alatt maradt. Évi 10 millió forint volt a parkolóház bevétele – ebben az ott működő vendéglátóhely bérleti díja is benne volt –, ám évente 50 milliós kiadást jelentett a működtetés és a személyzet bére. Ezért 2018 nyarán bezárták a parkolóházat.
Az önkormányzat már 1 milliárd forintnál többet költött az épületre és üzemeltetésére, és úgy látszik, hiába. Az épületen belül csak a szűken, személyautókra méretezett „kalitkákból” álló vasállványzatok vannak, amelyek lebontása is igen költséges lenne, sőt valószínű, hogy a ház nem is maradhatna egészben, ha kiszednék belőle a szerkezeteket. Az egészet teljesen lebontani a becslések szerint akkora kiadás, amit valószínűleg a telek esetleges, későbbi eladásának az ára sem fedezne. Jó megoldás egyelőre még nem látható.