Mostantól a stuttgarti gyártó legnagyobb SUV-jának összes kivitelében lágyhibrid hajtáslánc található.
Négy évvel a debütálását követően megújult a Mercedes legnagyobb méretű divatterepjárójának aktuális generációja, íme a ráncfelvarrt GLS:
A faceliftes modellt az új hűtőrácsról, az átrajzolt lökhárítókról, a felfrissített hátsó lámpákról, illetve a Twilight Blue Metallic és Manufaktur Alpine Grey Non-Metallic nevezetű új fényezésekről lehet felismerni.
Az MBUX infotainment rendszer három új grafikus stílussal (Classic, Sporty, and Discreet), három üzemmóddal (Navigation, Assistance, Service) és hét színsémával rendelkezik, az offroad üzemmód minden korábbinál több információval szolgál, ezenkívül pedig az új bőrborítások mellett sem mehetünk el szó nélkül.
Mostantól az összes hajtáslánc lágyhibrid kivitelű, és némileg nőttek a teljesítményértékek. A 350d az eddigi 286 helyett immár 313 lóerőt ad le, a 330 lovas 400d-t a 367 lóerős 450d váltja – mindkét esetben 20 lóerőt és 200 Nm-t tud a hajtáslánc részét képező kis villanymotor.
A benzines belépőmodell, a 450 immár 381 lóerős, az 580-as típus pedig 517 lóerős produkciót ad elő. Utóbbi 730 Nm-es biturbó V8-as kivitel 4,9 másodperc alatt pattan fel 0-ról 100 km/h-ra.
A csúcsot az AMG 63 S jelenti, melynek szintén lágyhibrid biturbó V8-as benzinmotorja 612 lóerőt, illetve 850 Nm-t szabadít rá az aszfaltra, ily módon a 0-100-as sprint akár 4,2 másodperc alatt letudható. A végsebesség pedig nem 250, hanem 280 km/h-ra van korlátozva.
Az Egyesült Államokban gyártott 5,2 méteres és akár 7 személyes SUV első felfrissített példányai az ígéretek szerint októberben érkeznek meg az európai kereskedésekbe. Az árak egyelőre ismeretlenek, a kifutó széria hazai alapára 38,3-66,1 millió forint magasságában mozog.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.