Autó hvg.hu 2023. január. 19. 16:50

Ötmillió forint alatti elektromos autóval jelentkeztek a kínaiak

Az egyik legnagyobb gyártójuk mutatott be egy igen vonzó árú modellt.

A kínai BYD (Build Your Dreams) eredményei alapján a világ egyik legnagyobb elektromosított autókat gyártó cége, amely 641 ezer autót gyártott csak az elmúlt év első felében. A márka már Európában is jelen van néhány országban, egyelőre három modellel.

A termékfejlesztésük folyamatos és most bemutattak egy kisebb, városi járművet is, amelyet Seagullnak (Sirály) hívják és alapára Kínában, forintra átszámítva, 4,7 millió forint környékén lesz, ahol még idén piacra dobják.

BYD

A BYD Seagullt egy elől elhelyezett villanymotor hajtja, amelynek maximális teljesítménye 55 kW (75 lóerő).  A kocsiba a hírek szerint alapból, egy 30,7 kWh kapacitású lítium-vasfoszfát (LFP) akkumulátorcsomag kerül, ami 300 kilométeres hatótávot biztosít. Ezt az akkumulátort a FinDreams fogja gyártani, amely a BYD leányvállalata, és kizárólag az akkumulátortechnológiára specializálódott.

BYD

A kocsi méreteit tekintve ideális városi használtra: 3,78 méter hosszú, 1,7 méter széles, a tengelytávja 2,5 méter. A Seagull jelzett tömege 1160-1240 kg között van.

BYD

A kínai gyártó szerint a BYD Seagullt egyelőre nem tervezik az EU-ban árusítani, de ha ez megtörténne, az komoly konkurenciát jelentene olyan jelenlegi modelleknek, mint az elektromos Dacia Spring.

2025-re Európa autóimportőrré válhat, ami korábban elképzelhetetlen volt

Alig több mint fél évtizede még 1,7 millió autó exporttöbblete volt Európának, de ez nagyon gyorsan változik.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.