Mindhárom német prémium autógyártó néhány százalékos visszaeséssel zárta az elmúlt évet.
2022-ben 2 100 692 új BMW talált gazdára világszerte, ami 5,1 százalékos csökkenést jelent az előző évhez képest, de a bajor gyártó így is meg tudta őrizni piacvezető pozícióját a prémium szegmensben.
A képzletebeli dobogó második fokára a Mercedes állhat fel, a stuttgarti márka 1 százalékos visszaesést követően tavaly 2 043 900 új személyautót értékesített.
A bronzérem az Audinak jár, mely négykarikás gyártó 1 614 231 új autót adott el 2022-ben, ami 3,9 százalékos csökkenést jelent 2021-hez képest.
Konnektoros, vagyis plugin hibrid, illetve tisztán elektromos autóból 372 956-ot értékesített 2022-ben a BMW, miközben a Mercedes 319 200 ilyen autót adott el. Az Audi arról számolt be, hogy tavaly 118 196 teljesen elektromos kocsit dobott piacra.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.